Voedingsmerk LikeMeat lanceert de Like Chicken Burger en verrast hiermee de plant-based categorie. Deze nieuwe kipburger is namelijk niet te onderscheiden van echte kip; dezelfde smaak en textuur, vol plantaardige eiwitten en met drie keer zoveel vezels. Vanaf nu is de Like Chicken Burger van LikeMeat te vinden in de schappen van Albert Heijn.
Als kip, zonder kip
Na de Chicken Bites, Grilled Chicken en Kebab voor de easy swap van dierlijk naar plantaardig, wordt nu de Chicken Burger aan het Nederlandse LikeMeat assortiment toegevoegd. De crispy Chicken Burger is gemaakt van erwt-, tarwe en sojaproteïne. Deze mix van ingrediënten zorgt voor een burger met dezelfde structuur en smaak als echte kip, maar dan volledig plant-based. Daarbij bevat het product een hoog vezelgehalte – maar liefst drie keer zoveel als de gemiddelde dierlijke kipburgers die in de supermarkt te vinden zijn – en een eiwitgehalte dat vergelijkbaar is met andere kipburgers. Dat LikeMeat hiermee een burger heeft ontwikkeld die op alle vlakken niet onderdoet aan vlees wordt door de consument beaamd: “Als plant-based zo lekker kan zijn, hoef ik geen kip meer te eten!”.
TokTok, wie is daar?
Proeven is geloven. Daarom trekt LikeMeat vandaag door onze hoofdstad in een omgebouwde TukTuk – in dit geval een ‘TokTok’ – om Amsterdammers, influencers en food-journalisten te laten proeven hoe lekker plant-based kan zijn en dat de dierlijke variant niet gemist hoeft te worden.
Vanaf nu is naast de Chicken Burger, ook de unieke Chicken Filet van LikeMeat te vinden in de schappen van Albert Heijn. Beide zijn verpakt per twee stuks van 90 gram voor een verkoopadviesprijs van €3,49. Recept inspiratie vind je hier.
Over LikeMeat
LikeMeat is een in 2013 in Duitsland opgericht voedingsmerk dat plantaardige varianten van wereldwijde ‘vleesfavorieten’ op de markt brengt. Met producten waarbij niet ingeleverd wordt op smaak en textuur, wil het merk iedereen kennis laten maken met hoe lekker plantaardig eten kan zijn. In januari 2021 werd het merk overgenomen door de plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective en kwam daarmee in de schappen te liggen van onder andere Nederlandse supermarkten Albert Heijn, Jumbo, Hoogvliet en online supermarkt Picnic.