Eén persoon kan het verschil maken, wordt weleens gezegd. En dat is zeker waar in het geval van tapijttegelproducent InterfaceFlor, in Nederland vooral bekend van Heuga. Want niet iedereen zal tapijttegels direct associëren met verantwoord ondernemen, maar Interface-oprichter Ray Anderson kan onder milieuliefhebbers rekenen op respect.
De jaren negentig blonken niet uit in maatschappelijk verantwoord ondernemen, en Anderson besloot dat het anders kon en moest. Zelf is hij de eerste om toe te geven dat hij tot dan toe nooit ook maar één gedachte had gewijd aan het milieu. Pas toen potentiële klanten vroegen naar het duurzaamheidbeleid van InterfaceFlor, verdiepte hij zich in het onderwerp. Maar nadat hij zich had bekeerd tot een groene manier van denken, besefte hij dat het ook nog eens heel goed voor zaken was. Het nieuwe beleid blijkt kostenbesparing in de hand te werken. En de creativiteit die nodig is om duurzaam te produceren, zorgt ervoor dat de producten van InterfaceFlor van hogere kwaliteit zijn dan vroeger. Ook het personeel schaart zich achter de ideeën, wat zorgt voor grotere medewerkerstevredenheid.
Lees het volledige artikel via de link.