In 2006 won FairMail de eerste prijs in de Business in Development (BiD) Challenge. De BiD Challenge is een internationale bedrijfsplancompetitie met steun van Nederlandse bedrijven en organisaties. De gedachte achter het BiD Network is dat ondernemen de weg is uit armoede. De motor van elke economie is immers het bedrijfsleven, in ontwikkelingslanden nog meer dan hier.
De BiD-aanpak blijkt te werken voor de tieners van FairMail. Door het maken van foto’s voor hun eigen kaarten hebben ze hun leven op de vuilnisbelt kunnen verruilen voor de schoolbank en een betere toekomst. De Peruaanse kaarten hebben hun weg al gevonden via tientallen toeristische plaatsen in Peru, via internet en via ruim vierhonderd Fair Trade winkels in Nederland en Groot-Brittanië. Het bedrijf is idealistisch gedreven, maar inmiddels winstgevend.
Het concept FairMail blijkt bij uitstek geschikt te zijn om uit te rollen over meerdere landen en vestigingen. Met de stap naar India komt een veel grotere internationale markt beschikbaar voor de foto’s van getalenteerde jongeren die hard willen werken om hun levensomstandigheden te verbeteren.
De Indiase vestiging van FairMail opent in februari 2009 in de sloppenwijk Nagwa van de heilige Hindoestad Varanasi. In deze wijk wonen Indiërs uit de laagste kaste van leerlooiers en strontverzamelaars. FairMail werkt samen met de Nederlandse organisatie Duniya, die al veel ervaring heeft in de regio.
Eind 2009 zijn tien fotografen in dienst en zullen tien lokale verkooppunten geopend zijn. In de komende jaren wordt ook gestart met een productie-eenheid in Zuid-Afrika. Daarna worden, volgens een micro-franchise concept, nieuwe lokale FairMail afdelingen geopend in diverse andere landen.