Dat blijkt uit de resultaten van het Europese onderzoek ‘marketing succes’, dat in opdracht van Xerox is gehouden onder 460 cmo’s en 167 cfo’s bij grote bedrijven in zes Europese landen.
Directeur marketing van Xerox Nederland Elly Langeveld noemt de uitkomst ‘verontrustend’, omdat het aangeeft dat slechts 36 procent van de cmo’s zegt dat in hun bedrijf de milieubelasting van hun marketing wordt gemeten en dat slechts 1 op de 5 bedrijven milieudoelstellingen hanteert.
Het onderzoek leverde ook goed nieuws op: de meerderheid van de cfo’s en cmo’s zegt dat het meten van de milieubelasting van hun marketing steeds belangrijk wordt. Ook werd vastgesteld dat voor 46 procent van de cmo’s de overstap naar online marketing aansluit op hun beleid om op een duurzamere marketing over te gaan.
Het onderzoek werd gedaan door Coleman Parkes. Directeur Ian Parkes zegt dat het milieu duidelijk op de agenda staat, maar dat cmo’s ‘groene kwesties in het algemeen nog steeds niet serieus genoeg nemen of zich daar nog steeds niet echt voor inzetten’.