Redbeans vindt dat er in Nederland zowel thuis als op het werk te veel slechte koffie wordt gedronken. Het merk wil desnoods één-voor-één heel Nederland laten zien hoe je lekkerdere koffie kunt krijgen.
Lekkere koffie begint bij de boon. Zoals iedere koffieboer weet zitten de lekkerste bonen in rijpe, rode koffiebessen. Om die te selecteren moet je wel even je best doen en met de hand plukken. Grote plantages vinden dat te ingewikkeld. Met machines worden alle bessen van de struiken getrokken, waardoor ook onrijpe bonen in de koffie terecht komen. En dat is zonde van de smaak. Daarom is Redbeans koffie 100% handgeplukt.
Daarnaast gelooft het merk in koffie die met liefde is gemaakt en kiest daarom voor biologisch geteelde koffie met het Max Havelaar keurmerk.
Omdat Redbeans alleen voor verse koffie gaat zijn alle koffieverpakkingen voorzien van een speciaal versventiel. Daardoor kan er direct na het malen worden, verpakt en blijft de smaak van de koffie beter behouden. Iets wat onmogelijk is met de traditionele harde koffieverpakkingen.
Redbeans komt beschikbaar voor horeca, grootverbruik en de zakelijke markt. Vanaf september/oktober is het merk ook in de supermarkt verkrijgbaar. Het assortiment bestaat uit verschillende melanges filterkoffie, pads en bonen, speciale seizoensmelanges en koffieaccessoires.
De droom van Redbeans is simpel: heel Nederland laten genieten van echt goede koffie. Lekkere, duurzame koffie, gemaakt van handgeplukte ‘rode bonen’. Het summum van smaak bereikbaar voor iedereen. Gewoon op de zaak of in de supermarkt