Solidly heeft een duurzame kijk op persoonlijke verzorging. Dit merk solid cosmetica bars verzorgt de huid zonder onnodig gebruik van plastic, water en sulfaten. Dit voorjaar lanceert Solidly een bijzondere samenwerking met de Nederlandse mode illustrator Piet Paris. Zijn iconische illustraties verwijzen naar vrouwen uit verschillende culturen en achtergronden en zie je terug op de scrub-, shampoo- en zeep blokken.

Bewustwording

Een gemiddelde fles shampoo is voor 50 tot 70% gevuld met water en kan niet hergebruikt worden. Om een overstap mogelijk te maken is het belangrijk dat mensen zich bewust zijn van dit feit. De verzorgingsproducten van Solidly bevatten geen water en plastic. Een blok van 100 gram vervangt ongeveer 3 flessen vloeibare shampoo van 200 ml. Bij de ontwikkeling was het essentieel dat de overstap naar solid bars niet inlevert op kwaliteit. Het performt net zo goed als zijn vloeibare concurrent. Dit betekent dat de shampoo schuimt zoals het zou moeten, de conditioner laat een beschermend laagje achter op het haar en de scheerzeep voorkomt huidirritatie na het scheren. Bovendien zijn alle producten van Solidly sulfaatvrij, waardoor de huid en het haar niet snel uitdrogen.

”Wij geloven alleen dat we mensen kunnen overtuigen van het gebruik van solid bars, als ze qua performance net zo goed of liever beter performen dan hun vloeibare concurrent. Daarom hebben we 2 jaar gewerkt aan de ontwikkeling van ons merk Solidly.” – Marga Jansen (Co-founder Solidly)

13 verschillende talen

Na de lancering van het merk Solidly ontstond al snel de wens voor de ontwikkeling van unieke limited edition verpakkingen voor Moederdag. Na een gallery bezoek werd Emelie Schuttevaer gekoppeld aan Nederlandse mode-illustrator Piet Paris. Zijn iconische illustraties zijn in de afgelopen 25 jaar in verschillende internationale bladen verschenen. Piet Paris wilde graag meewerken aan een merk met een duurzame filosofie. De illustraties die hij voor Solidly maakte zijn kleine kunstwerkjes met een subtiele verwijzing naar vrouwen uit verschillende culturen en achtergronden. Zijn iconische verbeelding van vrouwen op de voorzijde van de verpakking refereert naar hun rijkheid en diversiteit. Op de achterzijde van de verpakking zijn ook 13 verschillende talen toegevoegd.