Vloerenfabrikant Interface lanceert vandaag haar eerste collectie modulair tapijt, nora® rubber vloerbedekking en LVT speciaal ontworpen voor hospitality ruimtes. “Een inspirerende ruimte zorgt ervoor dat mensen langer willen blijven, het verbetert de werkervaring van de medewerkers en de CO2-neutrale collectie helpt met het behalen van milieudoelstellingen. Uit ervaring weten we dat het juiste vloerontwerp bijdraagt aan hoe gasten zich zullen voelen als ze tijd doorbrengen op die plekken,” aldus Ivan Sunde, Hospitality Business Development Director bij Interface.
De Hospitality collectie
De collectie heeft 21 nieuwe, modulaire designs die naadloos aansluiten bij drie LVT-collecties in de huidige collectie (Iridescence, Level Set® en Look Both Ways®). De designs bieden nieuwe ontwerp mogelijkheden voor ruimtes die bedoeld zijn om te ontspannen, te werken of te dineren. Voor keukens en trappenhuizen zijn de rubber vloerbedekkingen norament® 926, noraplan® line en noraplan® unita, naast LVT en tapijttegels, onderhoudsarme oplossingen die in vrijwel elke ruimte passen.
“Deze collectie is geïnspireerd door de wens om unieke en diverse ruimtes te vieren”, zegt Mandy Leeming, Design Director bij Interface. “Ons team van ontwerpers onderzocht cultuur en erfgoed en combineerde dat met textuur en kleur om een collectie samen te stellen die representatief is voor de klant van vandaag. Het adaptieve vloerenportfolio biedt de flexibiliteit en uniformiteit die ontwerpers nodig hebben om de juiste ruimte voor hun klant te creëren.”
De Hospitality collectie biedt zes inspirerende kleurgroepen:
– Serene en Pure zijn neutrale paletten;
– Allure bevat rijkere tinten;
– Earth met op de natuur geïnspireerde kleuren;
– Opulence en Vibrance zijn fellere, avontuurlijke kleuren
De tapijttegels, LVT en nora® rubber zijn 100% CO2-neutraal. Klik hier voor meer informatie over Carbon Neutral Floors™.
Interface levert vloeroplossingen aan onder meer kantoren, ziekenhuizen, scholen, en nu ook aan ruimtes die geschikt zijn voor hospitality. Interface vierde in 2019 de Mission Zero successen van het bedrijf, zoals het reduceren van de CO2-voetafdruk van haar tapijttegels met gemiddeld 76%. Vervolgens lanceerde Interface de Climate Take Back-missie met het doel om tegen 2040 een CO2-negatieve onderneming te zijn. Kijk op de website van Interface voor meer informatie over de Hospitality collectie, de CO2-negatieve producten en over de inspanningen van het bedrijf om de CO2-voetafdruk en die van de gebouwde omgeving te verkleinen.