Waarschijnlijk douche jij ook ‘s ochtends met Axe, Dove of Andrélon en voordat je naar je werk gaat, of achter je laptop gaat zitten, smeer je je brood met Becel of Calvé. Om een uurtje of vier is het weer tijd voor een Cup-a-Soup. Wat deze producten met elkaar gemeen hebben? Ze zijn stuk voor stuk eigendom van de grootste Nederlandse producent van voedingsmiddelen en verzorgingsartikelen: Unilever. Het bedrijf dat sinds de lancering van het Sustainable Living Plan duurzaamheid als kern van de groeistrategie heeft.

Volgens externe ranglijsten, zoals de Dow Jones Sustainability Index en Behind the Brands van Oxfam, is Unilever wereldwijd koploper op het gebied van milieu-impact verkleinen. Maar wat blijkt: twee derde van de milieu-impact wordt veroorzaakt door het gebruik van Unilever-producten door de consument. Mensen moeten worden geholpen om slimmere, betere en duurzamere keuzes te maken. De eigen zaken lijken op orde, maar hoe bereikt Unilever ook een gedragsverandering van de consument? Om dat te weten te komen sprak Glenn van der Burg in deze aflevering van Impact met Anniek Mauser, directeur duurzaamheid bij Unilever Benelux en Thomas de Groote, Founder van River Cleanup.

https://soundcloud.com/user-512488185/054-duurzaamheid-als-kern-van-unilevers-groeistrategie?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Fuser-512488185%252F054-duurzaamheid-als-kern-van-unilevers-groeistrategie