De opwarming van de aarde is nogal een controversieel onderwerp in het businessleven. Maar hoe we ook over het onderwerp denken, er kan gerust worden gesteld dat de bescherming en behoud van het milieu gunstig is. Door de schoonheid van de natuur te omarmen, kunnen we er in ieder geval voor zorgen dat wij en onze kinderen in een veilige buurt kunnen wonen en opgroeien in een schone omgeving. Wie zou dat nou niet willen? Bij het verduurzamen van jouw bedrijfspraktijken zijn de details belangrijk. Maak jij gebruik van geprint promotiemateriaal? Waarom zou je dan niet kiezen voor milieuvriendelijke print? We leggen je hier uit waarom.
Eco-vriendelijke banners
Eco-vriendelijke banners zijn perfect voor alle evenementen en locaties, en helpen bij de marketing van jouw winkel, dierentuin, aquarium, school of zelfs restaurant. Wat jouw bedrijf ook biedt of welk evenement je ook organiseert, milieuvriendelijke producten zoals een spandoek of een gevelbanner
zullen ongetwijfeld een blijvende indruk maken op bezoekers en het milieu. Dankzij een uniek drukproces, zoals die van drukkerij DrukZo, ben je ervan verzekerd dat je beschikt over de hoogste kwaliteit bedrukte banners die recyclebaar zijn en ook nog eens enorm lang meegaan. Op deze manier kan jouw bedrijf voldoen aan diverse duurzaamheidsvereisten en een milieuvriendelijk steentje bijdragen!
Waar worden milieuvriendelijke banners van gemaakt?
Bij de productie van milieuvriendelijk fysiek promotiemateriaal wordt er gebruik gemaakt van verschillende soorten ‘groene’ materialen. Ten eerste wordt er gekozen voor inkten op waterbasis die milieuvriendelijk zijn doordat ze geen gevaarlijke luchtverontreinigende stoffen bevatten. Daarnaast komen ze voort uit milieuvriendelijke bronnen, zijn ze veilig voor onze gezondheid en reukloos, waardoor ze ideaal zijn voor gevoelige omgevingen zoals klinieken en restaurants. Bovendien worden milieuvriendelijke banners gemaakt van andere duurzame materialen die recyclebaar zijn, zoals polypropyleen en katoen. Door milieuvriendelijk materiaal te gebruiken, draag je dus niet alleen bij aan het schoonhouden van ons milieu, maar ben je er ook van verzekerd dat werknemers en klanten niet worden blootgesteld aan schadelijke en verontreinigende stoffen.
Duurzaam promotiemateriaal brengt de boodschap over
Als een bedrijf sociale en milieu-investeringen gebruikt als een marketingstrategie, dan is dit een uitstekende manier om duurzame relaties met consumenten op te bouwen en hen te laten weten dat zij en toekomstige generaties ertoe doen. Aangezien duurzaamheid een steeds belangrijker thema is geworden voor consumenten, zal duurzaam promotiemateriaal ongetwijfeld jouw boodschap overbrengen! Het zorgt ervoor dat je proactief laat zien dat je milieubewust bent en de ecologische voetafdruk van jouw onderneming wilt minimaliseren.