Marketing Manager Ingeborg Oosterhuis: “Duurzaamheid is een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in de visbranche. Wij als Visgilde ondernemers vinden duurzaamheid een noodzaak. We leven nu, maar mogen daarbij de toekomst absoluut niet uit het oog verliezen.” Visgilde heeft met bijna 50 winkels een landelijke dekking en staat direct in contact met de consument. Visgilde vormt dus in één keer een groot communicatieplatform om het belang van duurzaam gevangen vis en MSC over te brengen aan de consument.
Om de duurzame ontwikkeling binnen de visbranche kracht bij te zetten, vond maandag 4 februari jl. de officiële uitreiking van het MSC certificaat plaats. Deze uitreiking, vormt het landelijke startsein voor een duurzame campagne bij de Visgilde visspeciaalzaken.
Marine Stewardship Council (MSC)
De Marine Stewardship Council (MSC) is een onafhankelijke internationale non-profit organisatie die als doel heeft de overbevissing in de wereld terug te dringen. Daartoe heeft de MSC de enige wereldwijde standaard voor duurzame visserij ontwikkeld die werkt volgens de richtlijnen van de Verenigde Naties.
MSC is in het Verenigd Koninkrijk en in de Verenigde Staten al een gevestigde naam. In Nederland zet MSC nu ook een stevige voet aan wal met het toetreden van Visgilde met haar visspeciaalzaken door heel Nederland.
Vereniging van Visspeciaalzaken ‘Visgilde’
Visgilde is een winkelorganisatie van visspeciaalzaken die het kwaliteitsidee op een hoog niveau uitdraagt. Dat lukt door het toepassen van een eigentijdse winkelformule waarin een betrouwbaar kwaliteitssysteem een belangrijke rol vervult. Visgilde winkels kenmerken zich door op de eerste plaats een uitstekende service, vakkennis en productkwaliteit en daarnaast door een eigentijdse inrichting van de diverse vestigingen. Bovendien zijn aangesloten ondernemers op vaktechnisch gebied heel actief. Veel kennis op het gebied van vis en aanverwante producten wordt binnen de Vereniging van Visspeciaalzaken gebruikt voor een moderne wijze van bedrijfsvoering waarbij de consument het uitgangspunt is.