De algemene tendens in het Westen is dat er milieubewuster, meer verantwoord en gezonder gegeten wordt. Voedselproducent Peter-Paul Biermans van The Green Table speelt hierop in door kant-en-klaar maaltijden te ontwikkelen die op de golven van drie actuele trends surfen: eiwittransitie, duurzaamheidsnoodzaak en gemak. Twee smaakvarianten zijn nu klaar om de markt op te gaan.
Biermans wil met The Green Table concreet bijdragen aan een efficiëntere voedselvoorziening: “We maken een groot assortiment smakelijke kant-en-klare éénpersoons maaltijden, 100% plantaardig, waarmee we ons richten op de jonge moderne consument. De maaltijden kunnen in de keukenkast worden bewaard en overal mee naar toe genomen, op de boot, in de camper en in de rugzak.”
Gedreven door zijn idealen voor een duurzame planeet met een diervriendelijk en tijdsbestendig voedselvoorziening systeem is over alle facetten van het product nagedacht. De maaltijden worden voor één persoon ontwikkeld, zo is er minder voedselderving. Daarnaast is de verpakking een technisch hoogwaardige innovatie: hittebestendig, licht-, lucht-, en waterdampdicht maar dun en grotendeels recyclebaar.
Na een geslaagde crowdfund campagne in het voorjaar van 2021 zijn de eerste twee smaakvarianten nu markt-klaar. De marktintroductie van de Aziatische groene en gele curry staat in de startblokken. Biermans: “Het is heel spannend welke van de grote Nederlandse supermarkten als eerste The Green Table in het assortiment opneemt. De marktmogelijkheden zijn legio in retail en foodservice – out of home. Alle signalen voor een succesvolle marktgang staan op groen: een trendy en innovatief productconcept, verrukkelijke gerechten, grote consumentenacceptatie, aansprekende positionering en een betaalbare prijs. Nu is het de beurt aan de retailers!
Over The Green Table
The Green Table is een sociaal merk dat concreet bijdraagt aan de eiwittransitie en aan een wereldwijd duurzaam voedselvoorziening systeem door meer plantaardig en minder vlees eten te promoten. Het merk combineert dat met minder voedselverspilling en zet de gezond-en-gemak wensen van de jonge moderne consument centraal.