NewMotion, toonaangevende leverancier van slimme EV-laadoplossingen in Europa en onderdeel van Shell, kondigt vandaag aan dat het de krachten bundelt met het Amerikaanse zusterbedrijf Greenlots en Shell Recharge. De drie bedrijven gaan verder onder de naam Shell Recharge Solutions waardoor een wereldwijd, geïntegreerd aanbod voor laadoplossingen voor elektrische voertuigen ontstaat onder één merkidentiteit. De verandering wordt begin 2022 zichtbaar en ondersteunt Shell’s focus op het mogelijk maken van schoner vervoer, thuis, op het werk en onderweg.
Compleet laadaanbod onder één identiteit
Met Shell Recharge Solutions combineert Shell de expertise van NewMotion in thuisladen en roamingdiensten met de expertise van Greenlots in laadnetwerken en wagenparkdiensten. Dit aanbod wordt verder aangevuld met het openbare snellaadnetwerk van Shell Recharge. Shell creëert hiermee een compleet aanbod van end-to-end laadoplossingen onder één nieuw merk: Shell Recharge Solutions. Door de expertises te combineren tot één wereldwijde identiteit voor e-mobiliteit, is Shell Recharge Solutions in staat nog beter bestaande mogelijkheden te benutten en verdere innovatie te stimuleren om de energietransitie te versnellen. De drie bedrijven werkten eerder dit jaar bijvoorbeeld al samen om het eerste batterij-gevoede opslagsysteem bij een tankstation aan te leggen. Hierdoor is snelladen mogelijk op een locatie met beperkte stroomvoorziening.
Blijven groeien
Shell Recharge Solutions profiteert van de snelle expansie die NewMotion afgelopen decennium in Europa liet zien. Zo groeide het aantal laadoplossingen in NewMotion’s roamingnetwerk afgelopen jaar in Nederland gemiddeld bijna 100 procent. In het Verenigd Koninkrijk kwam deze groei zelfs uit op gemiddeld 265 procent. De ambitie is om verder uit te breiden: Shell Recharge Solutions installeert nu al elke 20 minuten een nieuw laadpunt en exploiteert meer dan 80.000 laadpunten. Hiermee legt Shell de basis voor haar ambitie om tegen 2025 circa 500.000 laadpunten te beheren.
Roger Hunter, Vice President van Shell Electric Mobility: “De aanstaande merkverandering zal Shell helpen om onze capaciteit en het aanbod voor elektrisch laden te verbreden van lokaal naar wereldwijd; we zullen ons merk, onze mensen en onze capaciteiten in Europa, Azië en Noord-Amerika verenigen waardoor we nog beter in staat zijn om onze klanten de EV-laadoplossingen te bieden die ze nodig hebben.”
Ondersteunen in e-mobiliteit
Als Shell Recharge Solutions blijft het bedrijf klanten ondersteunen in de overstap op elektrische mobiliteit. Dit doet ze door hardware- en softwarediensten te leveren voor thuis en op het werk, maar ook door het openbare laadnetwerk van Shell Recharge te ondersteunen en bestaande white label-oplossingen te leveren. Ook zal Shell Recharge Solutions voortbouwen op recente samenwerkingen met merken als LeasePlan, BMW en Aldi, en op de recentelijk behaalde mijlpaal van de toegang tot meer dan 250.000 openbare laadpunten in meer dan 35 Europese landen.
Melanie Lane, CEO van NewMotion over de naamsverandering: “De wereld bereidt zich voor op een massale overstap op EV’s in het komende decennium. De verwachting is dat er tegen 2030 minstens 125 miljoen plug-in-voertuigen op de weg zullen zijn. Nu zijn dit er 10 miljoen. Deze enorme schaalvergroting vraagt een end-to-end benadering van de laadinfrastructuur om beter op de behoeften van de bestuurders van elektrische voertuigen in te spelen. Door opladen eenvoudiger te maken en te investeren in slimme technologieën, helpen we de massale acceptatie van EV’s te verhogen op weg naar een wereld met minder CO2.”