Onder het motto “Kill Boring” komt het iconische award winnende voedingsmerk Oumph! de (super)markt opschudden. Met producten die nét dat beetje extra bieden – dat beetje Oumph! – schopt het merk flauwe en smakeloze plantaardige voeding naar de vergetelheid. Vanaf nu in het vriesvak van Albert Heijn, Jumbo en Vomar. Voor de lancering ontwierp Nederlandse kunstenaar Michiel Folkers speciale limited edition Oumph! schorten.
That little extra something
Gaan voor een duurzame toekomst? Hell yes. Dit doen met saaie, smakeloze alternatieven voor vlees? Hell no. Als Zweedse rebel, milieuactivist en chef had Ankan in 2005 één missie: plantaardige producten ontwikkelen met dat beetje extra dat niet in woorden uit te drukken is, maar wel met een kreet – je raadt het al – Oumph!. Dit was het begin van een assortiment van vernieuwende, lekkere en vooral verrassende vleesvervangers. “Oumph! is er om de wereld te veranderen op een toffe, vernieuwende manier, maar natuurlijk wel met een serieuze noot. Smaak – en als het even kan gemak – is de sleutel voor een nieuwe eetcultuur, waarin experimenteren en fun samengaan met lekker, voedzaam én duurzaam. Daar gaan we voor.” aldus Ankan.
Epic Veggie Eating op de kaart
Na het succes in Scandinavië, Engeland en Ierland komt Oumph!, een merk van LIVEKINDLY Collective, nu ook naar de vriezers van de Nederlandse consument. Met een veelzijdig assortiment van plantaardige producten – Pulled BBQ Chunks, Mince, Burgers, Smoky Bits, Kebab en Balls – wordt ook hier ‘Epic Veggie Eating’ op de kaart gezet. Vegan, vegetariër of een echte vleesliefhebber? Oumph! daagt je uit om het te proberen. Want wat Oumph! precies is, dat begrijp je pas als je het proeft.
Taste it to get it
Het rebelse karakter van Oumph! is ook terug te zien in de lancering. Tijdens de Taste it to get it tour op 3 en 4 november trekt een foodtruck langs bekend Nederland. De foodtruck parkeert inclusief rock-‘n-roll muziek en rookmachine recht voor de deuren van onder andere Humberto Tan, Ali B (a.k.a. Ali V) en The Bloody Butcher voor een private tasting om hen dat beetje Oumph! te laten ervaren. Speciaal voor de lancering ontwierp kunstenaar Michiel Folkers een exclusieve selectie van custom made en gepersonaliseerde Oumph! schorten; voor de BN’ers en influencers, voor Plant-based Dennis die tijdens de tour achter de grill staat én voor enkele gelukkige Nederlanders.
Vanaf nu zijn de Oumph! producten verkrijgbaar in het vriesvak van Albert Heijn, Jumbo en Vomar voor €3,99. Oumph! werd bekroond met meerdere awards, zoals de World Food Innovation-, Peta Vegan Food- en Food Matters Awards.