De Environmental Footprint Insights-app van accountants- en adviesbureau PwC is uit 950 inzendingen genomineerd voor de Dutch Creativity Awards 2021.
Renate de Lange, lid van de raad van bestuur van PwC, legt uit: “De app geeft onze collega’s realtime inzicht in hun eigen CO2-uitstoot als gevolg van hun eigen werkgerelateerde mobiliteitskeuzes. Collega’s kunnen zien hoeveel onze organisatie en hoeveel er binnen een bepaald project aan CO2 is uitgestoten. Pre-Covid werd circa 90% van onze totale CO2-uitstoot van PwC Nederland veroorzaakt door mobiliteit. We hopen door inzicht te bieden in de impact van mobiliteitskeuzes bij te dragen aan gedragsverandering en onze CO2-uitstoot verder en blijvend te reduceren.”
Naast inzicht op individueel niveau laat de app ook zien wat de CO2-uitstoot is op klantniveau. De Lange: “We hopen dat met dit inzicht onze collega’s met elkaar, maar ook met onze klanten in gesprek gaan hoe en waar zij elkaar ontmoeten. De afgelopen tijd heeft een belangrijke impuls gegeven om veel bewuster en duurzamer te reizen. We zien het afgelopen jaar een enorme daling van onze CO2-uitstoot per medewerker. We staan nu met elkaar voor de uitdaging om deze ontwikkeling zo goed mogelijk vast te houden en te voorkomen dat we niet helemaal terugkeren naar de pre-covid situatie. Hopelijk draagt de Environmental Footprint Insights-app daaraan bij.”
De app maakt deel uit van een dienstverleningspakket dat ook project- en verandermanagement bevat. Als een organisatie wil transformeren op het gebied van duurzaamheid, moet dat namelijk door iedereen worden gedragen. Deze app biedt werkgevers die mogelijkheid.
De winnaars van de Dutch Creativity Awards worden op 29 september aanstaande bekend gemaakt.