In hetzelfde nummer schetst P+ ook het dilemma waar de KLM voor staat: veiligheid versus privacy. In het interview komt naar voren dat de door de Verenigde Staten afgedwongen terrorismebestrijding de luchtvaartmaatschappij tot 30 miljoen euro extra per jaar kost. Teun Platenkamp, senior vice-president KLM Security Services en KLMÃ??s privacy officer Klaas Bruin vinden dat de Europese Commissie meer druk moet zetten om de eenzijdige economische benadeling door de Amerikanen te beëindigen. Dit voorjaar wordt een uitspraak van het Europese Hof van Justitie over de concurrentievervalsing verwacht. De Europese luchtvaartindustrie is inmiddels al 3,1 miljard kwijt.

In samenwerking met Nashuatec organiseert P+ een nieuwe MVO Scriptieprijs. Op de cover daarom een van de ex-studenten die eerder een scriptie schreven over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Inmiddels is deze eerste lichting alweer aan de slag, als High Potential. Want ze hebben geen enkele spijt van hun studiekeuze.

Andere vragen die in dit nummer van P+ worden beantwoord:

.Hoe verliep het veranderingsproces toen ABN Amro het hoofdkantoor vroeg zuiniger met energie om te gaan?
.Stoppen rijke en bewuste Nederlanders hun geld in duurzame beleggingsfondsen of toch maar niet?
.Wie plant de bossen ter compensatie van de CO2-emissie en waar dan?
.Wat zijn de succesfactoren voor burgers die op eigen houtje een eigen hulpactie starten?
.Hoe serieus neemt de bekroonde cartoonist Zapiro duurzaam ondernemen?
.Wat ziet Shell Global Solutions wanneer het diep in deze eeuw naar energiebeleid kijkt?
.Waarom de unieke stadstuinen in Havanna gedwongen biologisch zijn.

En last but not least:

.Numico verklaart waarom juist de baby- en kindermarkt als eerste enorme markaandelen op duurzaamheidsgebied scoort. Numico steeg van niets naar twee op de ranglijst van beste duurzaamheidsverslagen van de VBDO en P+. DHV adviseerde het voedingsconcern daarbij. Download dit artikel in pdf-formaat via de link.