De algemene tendens in het Westen is dat er milieubewuster, meer verantwoord en gezonder gegeten wordt. Voedselproducent Peter-Paul Biermans van The Green Table speelt hierop in door kant-en-klaar maaltijden te ontwikkelen die op de golven van drie actuele trends surfen: eiwittransitie, duurzaamheidsnoodzaak en gemak.
Biermans wil met The Green Table bijdragen aan een efficiëntere voedselvoorziening: “We maken een groot assortiment smakelijke kant-en-klare éénpersoons maaltijden, 100% plantaardig, waarmee we ons richten op de jonge moderne consument. De maaltijden kunnen in de keukenkast worden bewaard en overal mee naar toe genomen, op de boot, in de camper en in de rugzak.”
Gedreven door zijn idealen voor een duurzame planeet met een diervriendelijk en tijdsbestendig voedselvoorziening systeem is over alle facetten van het product nagedacht. De maaltijden worden voor één persoon ontwikkeld, zo is er minder voedselderving. Daarnaast is de verpakking een technisch hoogwaardige innovatie: hittebestendig, licht-, lucht-, en waterdampdicht maar dun en grotendeels recyclebaar.
Het is de bedoeling dat de maaltijden na de zomer in de Nederlandse supermarkten worden geïntroduceerd. Om dit voor elkaar te krijgen is Biermans een crowdfunding gestart. Biermans: “Met de campagne hoop ik niet alleen het laatste stukje financiering bijeen te brengen, maar ook een betrokken community te bouwen die ik ook in kan zetten als proefpanel.” Om de plannen te realiseren is een lening van minimaal €65.000 nodig. Inmiddels is met 39 investeerders de helft van het doelbedrag binnen.