H&M biedt klanten die een online aankoop doen een nieuwe duurzamere en flexibele leveringsoptie aan. Met de service van Budbee – dat als doel heeft om begin 2022 100% van de bezorging fossielvrij uit te voeren – kunnen klanten zelf de bezorgtijd en -plek van hun bestelling kiezen.

“Met een groeiende online markt is transport een belangrijk aandachtspunt voor H&M. We bekijken altijd hoe wij onze klanten de beste en meest duurzame services kunnen bieden. Ik ben daarom verheugd dat we – naast de bezorging per fietskoerier – ook deze leveringservice bieden”, aldus Susan Krau, country manager H&M Nederland.

Doel H&M-groep

Het zo energiezuinig mogelijk uitvoeren van logistiek is een belangrijk onderdeel binnen het doel van de H&M-groep om in 2040 klimaatpositief te zijn. In 2019 startte H&M daarom al met de levering van online bestellingen per fietskoerier in meer dan dertig steden in Nederland. Met de toevoeging van bezorging via Budbee kunnen nu klanten in heel Nederland op een duurzamere manier hun online aankopen thuisbezorgd krijgen. Klanten die kiezen voor deze optie betalen € 4,99 en ontvangen hun bestelling de volgende dag tussen 17.00 uur en 22.00 uur.

Flexibele levering

Naast de inzet op de duurzame uitvoering – Budbee compenseert 110% van de uitstoot dat het tot op heden genereert – onderscheidt deze optie zich met het hoge serviceniveau. Het pakket is real time te volgen en het tijdstip van bezorging is gemakkelijk aan te passen. Ook andere voorkeuren, zoals het pakket neerzetten achter de poort of kloppen in plaats van aanbellen, kunnen tot kort voor de aflevering doorgegeven worden. Hierdoor worden vrijwel alle pakketten (98%) bij eerste afleverpoging bezorgd.

Investering

De H&M-groep heeft via haar investeringstak H&M CO:LAB onlangs deelgenomen aan een nieuwe investeringsronde in Budbee, dat een hypermoderne logistieke dienst heeft gecreëerd voor e-commerce. Het doel van de investering is gezamenlijk diensten aanbieden die duurzamere en nog betere service mogelijk maken.