Accenture en Salesforce breiden hun alliantie uit om bedrijven te helpen duurzaamheid in hun bedrijf te integreren, te voldoen aan de groeiende verwachtingen van klanten en belanghebbenden en bij te dragen aan het bevorderen van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties (SDG’s). De krachtige combinatie van Accenture’s Sustainability Services, Salesforce Sustainability Cloud en Salesforce Customer 360 zal voor het eerst duurzaamheid naar de frontoffice brengen en de C-suite echt inzicht geven in de historische en realtime ESG-gegevens (Environmental, Social and Governance) van hun bedrijf. Bedrijven kunnen een reeks duurzaamheidsinitiatieven volgen, meten en ernaar handelen, waaronder rapportages over koolstofgebruik, ondersteuning van klantbetrokkenheid, het creëren van positieve consumentenervaringen, voldoen aan wettelijke vereisten en het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen.
“De toewijding van onze klanten aan duurzaamheid is nog nooit zo groot geweest”, zegt Julie Sweet, CEO bij Accenture. “Terwijl industrieën zich weer opnieuw proberen op te bouwen, hebben ze de mogelijkheid om duurzaamheid te verankeren en zo de agenda van hun klanten vorm te geven. We zijn verheugd om onze samenwerking met Salesforce uit te breiden en organisaties te helpen zowel waarde te creëren als hun waarden waar te maken.”
“Elke CEO erkent dat zijn verantwoordelijkheden niet stoppen aan de rand van de bedrijfscampus of Zoom”, zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van Salesforce. “Door duurzaamheid diep in de kern van onze bedrijven te integreren, zullen onze bedrijven succesvoller worden, onze gemeenschappen gelijkwaardiger, samenlevingen rechtvaardiger en onze planeet gezonder. We zijn ongelooflijk trots om samen te werken met Accenture om klanten te helpen gemakkelijker duurzaamheidsprogramma’s te ontwikkelen die alle stakeholders ten goede komen en bedrijfswaarde creëren.”
Salesforce Sustainability Cloud, gebouwd op Salesforce Customer 360, biedt een vertrouwd platform dat klanten een 360-graden beeld geeft van de impact van hun bedrijf op het milieu om hen te helpen hun ecologische voetafdruk te meten en te beheren en op transparante wijze klimaatgegevens van investeerders te rapporteren. Accenture zal helpen Salesforce Sustainability Cloud te integreren in hun bedrijfsstrategieën, bedrijfsmodellen, technologieën en kernprocessen met industrie-specifieke vereisten en duurzaamheidsinzichten ontwikkelen die schaalbaar zijn voor organisaties en hun ecosystemen. Later dit jaar zullen Accenture en Salesforce het platform en de services uitbreiden om bredere ESG-statistieken te volgen en te analyseren – van water- en afvalbeheer tot diversiteit en inclusie.
Duurzaamheid is nu een zakelijke noodzaak, en consumenten verwachten steeds meer dat het bedrijfsleven een leidende rol zal spelen bij het nemen van tastbare actie voor de Sustainable Development Goals (SDGs), waaronder gendergelijkheid, armoede en klimaatverandering. De bedrijven die gebruik maken van de combinatie van duurzaamheid en technologie hebben 2,5 keer meer kans om tot de best presterende bedrijven van morgen te behoren dan andere, aldus nieuw Accenture-onderzoek.
“Dankzij deze samenwerking kunnen Accenture en Salesforce hun krachten bundelen om tegemoet te komen aan de snelgroeiende vraag van eindgebruikers naar op gegevens-gebaseerde inzichten rond duurzaamheidsprestaties en op statistiek-gedreven benaderingen die ESG-onderwerpen helpen omzetten in drijfveren voor positieve bedrijfsresultaten”, aldus Bjoern Stengel, senior onderzoeksanalist, Worldwide Business Consulting & ESG Business Services bij IDC. “Uit ons onderzoek blijkt dat
Accenture en Salesforce hebben beide belangrijke relaties met het World Economic Forum en langetermijnverbintenissen om de SDG’s te bevorderen, waardoor elk van de partners een diepgaand inzicht heeft in hoe bedrijfsgroei én duurzame waarde tegelijkertijd Aop lange termijn voor aandeelhouders en belanghebbenden kunnen worden gestimuleerd.