85% van de consumenten zouden vaker producten en diensten willen kopen die minder schadelijk zijn voor mens, maatschappij en milieu (Maatschappelijk Imago Monitor). Deze mensen zouden een product niet meer kopen wanneer ze weten dat het merk niet ethisch handelt (The Era of Monomass 2020). Toch blijkt dat veel mensen er niet in slagen om de duurzame keuze te maken. Er zijn wereldwijd dus miljoenen mensen die wel duurzamer willen consumeren, maar niet goed weten hoe.
“Wij hoorden bij die groep consumenten en daarom besloten we er iets aan te doen. Wanneer je simpelweg je steentje bij wil dragen door duurzame producten te kopen, is het frustrerend dat daar eerst een tijdrovend onderzoek aan vooraf moet gaan. Door de grote hoeveelheid (mis)informatie wordt het de consument te ingewikkeld gemaakt om inzicht te krijgen in welke merken écht goed handelen”, aldus Lars Dinjens, één van de oprichters. “Terwijl klimaatverandering doorzet, ligt de focus bij grote bedrijven te veel op het genereren van winst waardoor het uitbuiten van planeet, mens en dier in het productieproces doorgaat. Het is onze missie om consumenten tijdens het aankoopproces van betrouwbare informatie te voorzien zodat de duurzame keuze gemaakt kan worden. Daardoor gaan we greenwashing tegen en stimuleren we transparantie en de groei van duurzame bedrijven.”