Het Nederlandse brillenmerk Ace & Tate blijft een revolutie teweegbrengen in de brillenindustrie met zijn lancering van het eerste circulaire brillenprogramma, Reframe. De zorgvuldig samengestelde verzameling pre-owned monturen en stopgezette voorraad zijn nu te koop op Depop en de website van Ace & Tate. Ace & Tate is het eerste brillenmerk dat monturen verkoopt op Depop.
Na een recente financieringsronde in juni, blijft het Nederlandse bedrijf investeren in een allround model voor consumenten, met als doel oogzorg en brillen tot een leuk en gemakkelijk proces te maken, weg van de verouderde processen. Met een doelgroep van Gen-Z en millennials bereikt Ace & Tate de consument waar ze shoppen – op Depop.
Met 24 miljoen gebruikers, waarvan 90% jonger is dan 26 jaar, biedt Depop het perfecte platform om pre-worn brillen te verkopen. Een meerderheid van de jongere generaties – 59% van Gen Z en 57% van de millennials – koopt upcyclede producten.
Elk montuur dat beschikbaar is op Depop wordt beschreven met karakter en geschiedenis, waardoor shoppers een leuke kans krijgen om hun bril te matchen met iemands persoonlijkheid en waarden.
Een paar voorbeelden:
- The Donna: Zeggen dat deze zonnebrillen overdreven zijn, zou een understatement zijn. Deze dame debuteerde voor het eerst als onderdeel van de Liam Hodges SS19-collectie en werd benadrukt in Vogue, Refinery29, Stylist en The Guardian, en de kleur Ice Blue werd exclusief verkocht bij Arket. Oh wat een leven heeft ze geleefd.
- The Hudson: Op zoek naar iets heel gewaagds en toch heel klassieks? Dat is Hudson. Nu tijdelijk alleen verkrijgbaar in verfijnd Alderwood. Hudson is gespot in Esquire, The Guardian en GQ – hij is best wel een schot in de roos.
- The Nate:Nate is een vintage droom – stel je voor dat je op een roadtrip bent, met de kap naar beneden en je hebt een paar Nate’s aan je zijde. Niet slecht. Nate was te zien in Cosmopolitan en is gemaakt van bio-acetaat, een materiaal dat recyclebaar en biologisch afbreekbaar is, dit montuur is zowel elegant als vriendelijker voor de planeet.
Ace & Tate is toegewijd aan duurzaamheid en transparantie en geeft toe dat het maken van een bril niet goed is voor het milieu, maar het bedrijf leert en onderneemt actie om zijn voetafdruk te verkleinen. De brillenindustrie is een markt van $ 120 miljard waarin plastic de belangrijkste bron van grondstof is en volledige duurzaamheid bijna onrealistisch. Reframe is een vindingrijke manier om de levensduur van Ace & Tate-monturen te verlengen door oude voorraden te gebruiken en klanten in staat te stellen oude monturen die ze niet meer dragen een tweede leven te geven.
Gerecyclede monturen zijn verkrijgbaar in de Depop-shop ReframebyAceandTate van Ace & Tate.