Aldi België introduceert een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. Op die manier herkennen klanten makkelijker welke inspanningen de hard discounter levert inzake duurzaamheid.
Supermarktketen Aldi wil meer transparantie bieden over zijn duurzame inspanningen en introduceert daarom zijn nieuwe duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. Dankzij dit logo kunnen klanten op een gemakkelijke manier alle duurzame producten en acties van de discounters herkennen. Zo vinden ze het logo bijvoorbeeld bij artikelen waarvoor Aldi een duurzaam inkoopbeleid heeft of producten met een aangepaste, gezondere samenstelling. “Maar ook initiatieven, zoals het verminderen van wegwerpplastic, het milieuvriendelijker maken van verpakkingen of inspanningen om onze winkels klimaatvriendelijk te maken, dragen dit label. Dit zodat klanten met een gerust hart inkopen kunnen doen”, verduidelijkt Stefaan De Schepper, corporate responsibility manager bij Aldi, die benadrukt dat alle inspanningen die de hard discounter vandaag levert, leiden tot een betere wereld van morgen.
Naast het logo heeft Aldi nog meer duurzame doelstellingen vooropgesteld. “We hebben onder meer de ambitie om onze CO2-uitstoot met 40% te verminderen tegen 2021”, vervolgt De Schepper.