KPN behoorde in 2019 wederom tot de 2% van de bedrijven die volgens het Carbon Disclosure Project (CDP) wereldwijd klimaatleider zijn en vooroplopen in het verminderen van CO2-uitstoot en het inperken van klimaatverandering.
Joost Farwerck, CEO van KPN, “Uiteraard is dit een mooie erkenning voor ons duurzaamheidsbeleid waarmee we als KPN bij willen dragen aan het verduurzamen van onze samenleving. En dat gaat verder dan ons bedrijf: we spannen ons in om de hele keten te verduurzamen, van onze toeleveranciers tot de diensten en producten die we aan onze klanten leveren.”
In 2019 hebben 8.400 bedrijven aan meer dan 525 investeerders met meer dan US $ 96 biljoen aan activa, gegevens bekend gemaakt over milieueffecten,- risico’s en -kansen via het CDP-platform. Daarvan staat dit jaar 2%, in totaal 179 bedrijven waaronder KPN, op de A-Lijst van het CDP, de hoogst mogelijke score. Naast KPN staan acht andere telecombedrijven en vier andere Nederlandse bedrijven op de A-lijst.
De jaarlijkse evaluatie en rangschikking van het CDP wordt algemeen erkend als de industriestandaard in de transparantie van bedrijven over hun inspanningen voor het milieu. De uitkomsten in het rapport zijn gebaseerd op energieverbruik, reductiedoelstellingen en strategie. Ook wordt gemeten hoe organisaties CO2-uitstoot en klimaatverandering tegengaan, welke kansen ze zien om daarvoor producten en diensten voor klanten te ontwikkelen en hoe transparant ze daarover rapporteren.