Oprichters van het glossy magazine zijn SNS Reaal Groep, het ministerie van Buitenlands Zaken/Ontwikkelingssamenwerking, de FNV en PGGM. P+ verschijnt vier keer per jaar in een controlled circulation-oplage van 15.000 exemplaren. Losse verkoop wordt ook overwogen. Het blad is tweetalig, meldt uitgever Bob Wennekendonk, en kent een verdeling in People-, Planet- en Profit-artikelen. Hoofdredacteur is Jan Bom, die eerder eindredacteur was van FNV Magazine. In de -board of recommendation’ zitten onder andere Ruud Lubbers van de VN en Herman Wijffels van de Ser. Het eerste nummer telt zeven pagina’a advertenties op een totaal van 76 pagina’s. Onder de eerste adverteerders bevinden zich Shell en Nederlandse Aardolie Mij., Stichting Doen, Fair Trade Organisation, het accountantskantoor Dubois en het OR-scholingsinstituut Odyssee. Volgens Wennekendonk krijgt P+ van de oprichters drie jaar de tijd om zich te bewijzen, -een unicum in de Nederlandse tijdschriftenwereld.’ De redactie is zelfstandig. Elk nummer brengt onder meer een overzicht van de 22 beste Europese ondernemingen op basis van dagelijks onderzoek van SNS Asset Management.