Superunie lanceert het babymerk Bonbébé opnieuw en breidt het assortiment fors uit. De lijn van babyproducten bestond al uit onder andere maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap en wordt nu verbreed met non-foodproducten zoals luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten. Daarbij gaan de producten van Bumblies over in Bonbébé. Met de herlancering maakt Bonbébé een stap op het gebied van plasticreductie en wordt het merk het meest uitgebreide babymerk in de supermarkt.
De kwaliteit van het Bonbébé-assortiment is sterk verbeterd. Zo zijn de ingrediënten in fruit- en menupotjes, fruithapjes, pap en diksap van betere kwaliteit en voortaan biologisch. Daarnaast is verduurzaming van de verpakkingen een belangrijk thema. Zo is de verpakking van Bonbébé luiers en flessen van verzorgingsproducten dunner en worden de flessen vanaf nu gemaakt van gerecycled plastic. Deze vernieuwingen zorgen voor een reductie van ca. 5.000 kg plastic op jaarbasis en 70% minder CO2-uitstoot. Deze besparing is te vergelijken met het energieverbruik voor het opladen van 3.600.000 babyfoons. Hiermee levert Bonbébé een bijdrage aan een duurzamere toekomst.
Met de uitbreiding van het assortiment van Bonbébé past Superunie ook het verpakkingsdesign van de producten aan. Het nieuwe ontwerp laat zien waar Bonbébé voor staat: producten van goede kwaliteit zodat ouders zich kunnen richten op ontspannen samenzijn met hun kindje. Of dat nu eten en verzorgen is, of samen spelen, gek doen en verhaaltjes vertellen. De eerste, vernieuwde Bonbébé-producten liggen al in de schappen bij leden van Superunie. De komende maanden zal het assortiment verder worden uitgebreid.
Voor de introductie van het vernieuwde Bonbébé maakt Superunie gebruik van een digital/social strategie. Het merk is vanaf week 48 te zien op onder andere YouTube en Facebook. Daarnaast heeft Bonbébe een samenwerking met Ouders van Nu en is het merk te zien in de verschillende uitingen van dit medium. Tot slot kunnen jonge ouders kennismaken met de nieuwe producten Bonbébé via de Zwangerbox en Babybox.