Met de overeenkomst is een bedrag van jaarlijks ongeveer 100.000 euro gemoeid.
Peter Derksen, directeur van de Stichting: -De auto is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Daarom achten wij het wenselijk om op deze manier de autobranche met de natuur te verbinden. In Volvo hebben we een serieuze kandidaat gevonden die zich wil verbinden aan onze doelstelling, namelijk kinderen en hun ouders op een positieve wijze confronteren met de noodzaak de natuur te onderhouden en te beschermen.”
Pieter van der Velden, algemeen directeur Volvo Cars Nederland, geeft aan dat de sponsoring zeer weloverwogen is gekozen. -Voor Volvo is de zorg voor het milieu altijd een van de kernwaarden in de bedrijfsfilosofie. De grote spreiding van activiteiten van de Stichting in het land stelt ons bovendien in staat onze dealers op lokaal niveau optimaal bij dit initiatief te betrekken.”
Volvo verwacht in 2002 in Nederland ruim 17.000 bomen te gaan planten in het allereerste Volvo-bos. Dit bos moet gerealiseerd worden in overleg met Staatsbosbeheer, waarmee de Stichting Nationale Boomfeestdag nauw samenwerkt.