Auteur(s): Conny Bakker, Marcel den Hollander, Ed van Hinte, Yvo Zijlstra
Publicatie: juli 2019
Prijs: € 29,99
Taal: Nederlands
Products that Last begint, waar de meeste boeken over productontwikkeling eindigen. Als een product ontworpen, gemaakt en verkocht is, verdwijnt het, vanuit het perspectief van ontwerpers en ondernemers voorbij de “nieuwheidshorizon’. Zij beseffen nauwelijks wat er voor kansen liggen in het volgende productuniversum, waar geld wordt verdiend aan producten in gebruik en in het “productenhiernamaals’.
Dit boek biedt lezers een innovatieve, praktische methodologie voor het ontrafelen van de levenslijn van een product en het systematisch napluizen op nieuwe kansen. Het maakt ons bekend met businessmodellen die gedijen bij de kansen die voortkomen uit een veel langer productleven. Het verandert de manier waarop ondernemers en ontwerpers producten ontwikkelen en exploiteren, die daarmee helpen het verbruik van materiaal en energie in de tijd te verminderen.
Niets meer, niets minder.