Dit is de tweede aflevering van het programma Impact op New Business Radio. Overal hoor je de vraag om je heen in organisaties: Wat is onze Impact? Of hoe verbetert dat onze positieve impact? In dit programma gaan we daarom in gesprek met leiders van organisaties over hun uitdagingen en aanpak. Hoe zorgt jouw organisatie voor impact? Wat betekenen jullie voor de samenleving? Bedrijven en organisaties hebben de kracht om maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Sterker nog het zijn de businessmodellen van de toekomst. We vragen voorbeeldige organisaties en experts naar hun inzichten uit de wetenschap en de praktijk. Hoe gaan zij om met de Sustainable Development Goals, de spanning tussen lange en korte termijn resultaten, tussen people, planet en profit?
Deze keer staat centraal: de Management Scope Corporate Impact Index. Welke onderneming heeft de grootste maatschappelijke impact van Nederland? De Management Scope Corporate Impact Index speelt in op de verschuiving naar een langetermijnvisie op maatschappelijke waardecreatie. Maar, waarom is er opnieuw een nieuwe index nodig? Hoe wordt er gemeten? Wat willen de initiatiefnemers bereiken? In de studio Karen Maas en Jacqueline Scheidsbach van het Impact Centre Erasmus. We bellen ook nog met Philip Willems, hoofdredacteur van Management Scope en Hans Nooter, senior adviseur MVO bij Alliander. De Impact Update met de laatste trends op het gebied van duurzaamheid wordt verzorgd door Folkert van der Molen van Duurzaam-Ondernemen.nl