KPN behoort wederom tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Dat werd gisteravond bekend bij de uitreiking van de Reputation Awards in Amsterdam.
Volgens Maximo Ibarra, CEO KPN, is dit te danken aan de inzet van alle KPN’ers. Maximo nam namens KPN de Special Achievement Award in ontvangst, die de eerste plek in de Industry Adjusted Ranking markeert. Binnen deze ranking mag KPN voor de tweede keer de nummer 1-positie innemen.
Het Reputation Institute meet jaarlijks de reputatie van ondernemingen in 15 landen en 20 verschillende industrieën. De scores komen tot stand door te meten welk gevoel mensen hebben bij een bedrijf. Voorwaarde is dat mensen het bedrijf kennen. Daarbij gebruikt het instituut zeven ‘reputatie-aanjagers’, waaronder producten en diensten, innovatie, MVO, leiderschap en financiële prestaties.
De ‘Industry Adjusted Ranking’ is een aparte categorie waarvoor de reputatiescores van dertig bedrijven in Nederland worden gecorrigeerd voor de sector waarin ze werkzaam zijn. De scores van minder populaire sectoren (zoals telecom, energie en banken) worden op deze manier gelijkgetrokken met populaire sectoren (zoals de auto-, voedingsmiddelen- en elektronica-industrie).
In de algemene ranking behaalde KPN de elfde plaats, dat is een mooie stijging van drie posities ten opzichte van vorig jaar. De Reputation Ranking 2019 wordt aangevoerd door Philips.