Kromkommer is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot Game Changer van het jaar. Kromkommer behaalde de nummer één positie in de Game Changers Index die vandaag is gepresenteerd.
De Game Changers Index is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek onder 600 Nederlandse consumenten naar de impact, geloofwaardigheid en verantwoordelijkheid van Nederlandse innovatieve bedrijven binnen een drietal domeinen: te weten Food & Health, Fashion & Lifestyle en Retail. Een expert panel heeft binnen deze domeinen 50 game changers benoemd die in het onderzoek zijn meegenomen.
De bekendmaking van de Game Changers Index vond vanavond plaats in Pakhuis de Zwijger, te Amsterdam, onder leiding van Harm Edens, tegelijk met de lancering van de Sustainable Brand Index 2019. Jeff Furman, één van de oprichters van Ben & Jerry’s, reikte de prijs uit aan Kromkommer.
De winnaars van morgen
Het is voor het eerst dat Nudge en Sustainable Brand Index NL gezamenlijk het game changers onderzoek hebben uitgevoerd. “Met de Game Changers Index hopen wij het Nederlandse bedrijfsleven te inspireren en motiveren om hun duurzaamheidswerk te verbeteren hierover transparant te communiceren”. “Daarbij willen we de winnaars van morgen een podium bieden om hun duurzame werk aan een grote groep Nederlandse consumenten te laten zien. In het najaar wordt er een tweede onderzoek uitgevoerd binnen een drietal andere domeinen”, aldus Jan van Betten van Nudge.