Auteur(s): Daniëlle de Jonge
Publicatie: april 2019
Prijs: € 24,99
Taal: Nederlands
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen is geen optie!
Doing good voor klant en maatschappij: dáár ligt je onderscheidende kracht. In dit boek ontdek je hoe je een extreem klantgerichte aanpak ontwikkelt en je commerciële vaardigheden en technieken aanscherpt. Mét oog voor de zakelijke doelen van jouw bedrijf. Daniëlle de Jonge geeft je volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Zo word ook jij zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk in alle opzichten!
– Het model van extreme klantgerichtheid laat de cruciale factoren van commercieel succes zien.
– De praktische insteek van het boek helpt je om van belevenis naar betekenis te bewegen.
– De nieuwe standaard voor toekomstgericht zakendoen ligt direct binnen handbereik.
‘Daniëlle de Jonge weet niet alleen de nieuwe trend bloot te leggen, maar geeft hier ook praktische en goede voorbeelden van. Een echte aanrader wat mij betreft!’ – Gerrit Piksen – Expert customer insights SAMR Marktvinders
‘Met Extreem klantgericht legt Danielle de Jonge een krachtige verbinding tussen goed, gaaf en geld: goed doen voor de maatschappij, gave klantprestaties neerzetten en daar dankzij commerciële slagkracht ook nog geld mee verdienen.’ – Rob Beltman – Customer Engagement & Customer Excellence Expert bij H3ROES
Inhoudsopgave
INLEIDING
Extreem klantgericht: de nieuwe standaard! 15
MAATSCHAPPELIJKE IMPACT
Deel 1 Maatschappelijke impact
Maatschappelijke impact 25
1 De Goede Weg-wijzer 27
2 Ecologische winst: zo ziet dat eruit 33
3 Sociale winst: zo ziet dat eruit 39
Maatschappelijke impact in actie 45
COMMERCIËLE SLAGKRACHT
Deel 2 Commercieel omdenken
Commercieel omdenken 49
4 De klant is aan zet 51
5 Wat heeft jouw klant te vertellen? 59
6 Klanten betrekken helpt je excelleren 67
Commercieel omdenken in actie 74
Deel 3 Relatiegerichte vaardigheden
Relatiegerichte vaardigheden 77
7 Commerciële alertheid 79
8 Opvallend online 85
9 Aangescherpte gesprekstechnieken 95
Relatiegerichte vaardigheden in actie 104
WAARDEVOLLE KLANTRELATIES
Deel 4 Fan zijn van jouw klanten
Fan zijn van jouw klanten 107
10 Bied klanten de beste ervaring 109
11 Persoonlijk contact is niet meer van deze tijd 117
12 Ambassadeurs: klanten met labradorloyaliteit 125
Fan zijn van jouw klanten in actie 133
Deel 5 Bedrijfsbrede klantfocus
Bedrijfsbrede klantfocus 135
13 Klantgedreven leiders 137
14 Doe niet moeilijk, doe het samen 145
15 Zet jezelf op nummer 1 153
Bedrijfsbrede klantfocus in actie 159
EPILOOG
Jouw route naar extreem klantgericht gedrag 163
Over de auteur 167
Het ‘schrijven doe je niet alleen’-dankwoord 169