Auteur(s): Wouter Scheepens
Publicatie: juni 2017
Prijs: € 19,95
Taal: Nederlands
Een boek over ‘brede waardecreatie’ door bedrijven, uitgerekend in een tijd van berichten over dreigende vijandige overnames van bedrijven die expliciet zijn in hun duurzaamheidsambities en losbarstende discussies over de sterke focus op aandeelhouderswaarde. “Het voelde alsof het tijdgewricht me nog eens extra in mijn schrijfwerk aanspoorde”, zegt auteur Wouter Scheepens. Met zijn bedrijf Steward Redqueen helpt Scheepens in het dagelijks leven bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren. De aandacht daarvoor is in de boardrooms niet dik gezaaid of slechts gericht op ‘scores’ in duurzame ratings en benchmarks, zo is zijn ervaring. In dit boek kijkt Scheepens naar de huidige praktijk, om vervolgens ondernemingen uit te dagen te bedenken op welke maatschappelijke uitdaging zij, als onderdeel van de samenleving, een antwoord zijn.