Auteur(s): Kees Klomp, Stefan Wobben & Jesse Kleijer
Publicatie: mei 2016
Prijs: € 27,99
Taal: Nederlands
(Genomineerde PIM Marketing Literatuurprijs 2016)
Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde – voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering. Hun aanpak begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.
Kees Klomp studeerde politicologie en communicatiewetenschap en werkte vijftien jaar als marketingadviseur voor de internationale netwerken BBDO, Y&R en TBWA. Sinds 2006 richt hij zich expliciet op advisering op het gebied van maatschappelijk betekenisvol ondernemerschap. Eerder verschenen van Klomp Verlichting in business, Karmanomics en Bloei. Stefan Wobben studeerde personeel & arbeid en filosofie en is eigenaar van Concept7, een ontwerpbureau dat digitale producten en diensten maakt. Eerder verscheen van Wobben Zo kan het ook. Websites ontwerp je voor mensen. Jesse Kleijer studeerde journalistiek en won in 2012 de Prijs voor de Nieuwsbladjournalistiek. Momenteel is zij copywriter bij srprs.me.