Auteur(s): Marc Epstein
Publicatie: november 2008
Prijs: € 34,95
Taal: Nederlands
Duurzaam ondernemen is allang niet meer voorbehouden aan bedrijven als Ben & Jerry’s en The Body Shop. Sterker nog: het is een absolute voorwaarde om uw concurrentiepositie te behouden en te verstevigen. Maar hoe vindt u de balans tussen economische prestaties en
belangen op het gebied van maatschappij en milieu? Hoe krijgt u werknemers, aandeelhouders, omwonenden, milieuactivisten en alle andere belanghebbenden op dezelfde gulden midddenweg? En hoe meet u het effect van bedrijfsactiviteiten? Duurzaam ondernemen: hoe het werkt en hoe je het kunt meten laat dat zien. Het biedt praktische handvatten en illustreert met talloze voorbeelden hoe internationale bedrijven duurzaamheid met succes in praktijk brengen. Aan bod komen onder meer:
– Hoe organiseert u duurzaam ondernemen?
– De rol van leiderschap en strategie voor duurzaam ondernemen.
– Kostenbegroting, kapitaalinvestering en de integratie van sociaal risico.
– Principes en systemen voor het meten van effecten op samenleving, economie en milieu.
– Het verbeteren van bedrijfsprocessen, producten en projecten voor duurzaam ondernemerschap.
Duurzaam ondernemen is geschreven voor leiders, managers, ondernemers en consultants die de grote maatschappelijke en economische betekenis van duurzaam ondernemen inzien en deze vorm van bedrijfsvoering in praktijk willen brengen.
Marc J. Epstein is hoogleraar Managementonderzoek aan Rice University in Houston. Daarvoor was hij hoogleraar aan Stanford Business School, Harvard Business School en het European Institute of Business Administration (Insead). Dit is zijn achttiende boek.