Auteur(s): Ilse C. ten Berge
Publicatie: oktober 2010
Prijs: € 19,90
Taal: Nederlands
Duurzaam ondernemen wordt steeds belangrijker, maar over de term bestaat onduidelijkheid. Duurzaam ondernemen gaat veel verder dan alleen de zorg voor het milieu. Het is een allesomvattend proces van bewustwording. Een duurzame samenleving kan alleen ontstaan als deze een afspiegeling is van een duurzaam innerlijk, stelt auteur en coach Ilse ten Berge in haar verfrissende boek People, Planet, Profit & Prophecy. Ze presenteert een nieuw model voor duurzaam ondernemen dat aan de bestaande drie pijlers een vierde toevoegt: prophecy, waarin visionair leiderschap, goed bestuur en langetermijnvisie samenkomen. Het boek telt vier delen. Deel 1 introduceert het 4P-model dat de basis is voor het creëren van duurzame structuren. Deel 2 focust op de economie van de nieuwe tijd, ethisch handelen, cyclische patronen en business-spiritualiteit. Deel 3 legt uit hoe je ethisch, verantwoord en duurzaam ondernemen in praktijk kunt brengen. En deel 4 laat ondernemers zelf aan het woord komen.