Auteur(s): Duurzaamheid is noodzaak geworden. Het lineaire groeimodel maakt plaats voor een circulaire economie. Organisaties die zich volledig weten aan te passen aan de eisen van de nieuwe tijd, worden beloond. Met betere rendementen, effectievere ketensamenwerkingen, en loyalere werknemers, klanten en aandeelhouders. In ‘De kracht van duurzaam veranderen’ biedt Anne-Marie Rakhorst organisaties de helpende hand. Ze voerde gesprekken met CEO’s van nationale en internationale bedrijven, met visionairs uit overheid en wetenschap, en met economen. Aan de hand van hun visies, sprekende voorbeelden, oplossingen en best practices beantwoordt zij de centrale vraag: Hoe verduurzaam ik mijn organisatie? Met overtuigende voorbeelden van Desso, Bavaria en DSM tot Marks & Spencer, Unilever en de EU brengt zij oplossingen in kaart waar mensen in de praktijk iets aan hebben en die hen helpen om hun doelen te bereiken. Zodat ook hun medewerkers, klanten, leveranciers en aandeelhouders er enthousiast voor worden en actief gaan meewerken. Op weg naar het einddoel: een duurzame, multi committed organisatie die een waardevolle bijdrage levert aan de samenleving, met winst voor álle partijen. De kracht van duurzaam veranderen is een boek dat informeert, enthousiasmeert en inspireert. En na het lezen? Direct aan de slag!
Publicatie: oktober 2012
Prijs: € 29,95
Duurzaamheid is noodzaak geworden. Het lineaire groeimodel maakt plaats voor een circulaire economie. Organisaties die zich volledig weten aan te passen aan de eisen van de nieuwe tijd, worden beloond. Met betere rendementen, effectievere ketensamenwerkingen, en loyalere werknemers, klanten en aandeelhouders. In ‘De kracht van duurzaam veranderen’ biedt Anne-Marie Rakhorst organisaties de helpende hand. Ze voerde gesprekken met CEO’s van nationale en internationale bedrijven, met visionairs uit overheid en wetenschap, en met economen. Aan de hand van hun visies, sprekende voorbeelden, oplossingen en best practices beantwoordt zij de centrale vraag: Hoe verduurzaam ik mijn organisatie?
Met overtuigende voorbeelden van Desso, Bavaria en DSM tot Marks & Spencer, Unilever en de EU brengt zij oplossingen in kaart waar mensen in de praktijk iets aan hebben en die hen helpen om hun doelen te bereiken. Zodat ook hun medewerkers, klanten, leveranciers en aandeelhouders er enthousiast voor worden en actief gaan meewerken. Op weg naar het einddoel: een duurzame, multi committed organisatie die een waardevolle bijdrage levert aan de samenleving, met winst voor álle partijen. De kracht van duurzaam veranderen is een boek dat informeert, enthousiasmeert en inspireert. En na het lezen? Direct aan de slag!