Auteur(s): Mickey Huibregtsen
Publicatie: september 2013
Prijs: Mickey Huibregtsen
In deze bundel komen topondernemers aan het woord, zoals Dick Boer (Ahold), Jan Hommen (ING), Dick Benschop (Shell), Eelco Blok (KPN) en nog vele anderen. Ook Guido Heezen, directeur van Effectory, geeft zijn visie op de maatschappelijke uitdagingen waar we voor staan. De ondernemers vertellen ieder hoe hun organisatie omgaat met maatschappelijk actief ondernemen en wat zij daarmee bijdragen aan de maatschappij. Ze geven hun visie op en suggesties voor de toekomstige rol van de onderneming in de maatschappij.
Het ruim 200 pagina’s tellend boek is interessant voor één ieder die zich wel eens zorgen maakt over het welzijn van onze maatschappij. De uitdagingen waar we voor staan worden ook onderkend door de topondernemers die aan het woord komen in het boek. In de essays lees je hoe zij deze uitdagingen zien en hoe zij maatschappelijk actief ondernemen in de praktijk brengen.