De zevende Nudge Global Leadership Challenge is deze week (20 – 22 oktober) in Zeist. Meer dan 90 jonge professionals van over de hele wereld nemen deel aan dit ‘life changing event’ op het gebied van leiderschap en duurzaamheid. Zij zijn afkomstig van 35 organisaties waaronder Ben & Jerry’s, Heineken, Danone, Ferrero, Interface, YoungCapital, Siemens, B Lab en ABN AMRO. De Nudge Global Leadership Challenge brengt een verandering in leiderschapsstijl teweeg bij de nieuwe generatie leiders in bedrijfsleven en maatschappij. Dit resulteert in meer impact op maatschappelijke terreinen.
Jonge talenten worden uitgedaagd om hun eigen visie op duurzaamheid en maatschappelijke thema’s te ontwikkelen en een impact plan op te zetten dat daadwerkelijk uitvoerbaar is. Ze worden beoordeeld op hun talenten en doorzettingsvermogen, en het vermogen om veranderingen teweeg te kunnen brengen binnen organisaties. CEO’s, leiders en coaches begeleiden hen daarbij.
Jan van Betten, oprichter / algemeen directeur Nudge:
“Nudge focust op impact. De Nudge Global Leadership Challenge is het instrument om verandering en impact te genereren. Kun je het leven van meer dan een miljard mensen op een positieve manier veranderen en daarmee wereldproblemen als klimaatverandering aanpakken? Ja, dat kan, als je weet hoe je de organisatie waar je werkt in beweging krijgt. Tijdens de Nudge Global Leadership Challenge leren jonge professionals hoe dat kan.”
Nudge Summit in het Vredespaleis
Hoogtepunt van de Nudge Global Leadership Challenge is de Nudge Summit op 21 oktober. Daar zullen meer dan 200 CEO’s, politici, wetenschappers en jonge leiders in duurzaamheid samenkomen en werken aan concrete impact. In lijn met het thema van de Summit van dit jaar ‘Climate Change and World Peace’, is deze internationale bijeenkomst in het Vredespaleis in Den Haag. De Gemeente Den Haag is partner van de Nudge Global Leadership Challenge en de Nudge Summit. Sprekers zijn onder anderen Polly Higgins (advocaat van de aarde) en Ezekiel Ole Katato (Maasai leider en directeur van het Across Maasai Land Initiative).
Partners van de Nudge Global Leadership Challenge zijn: ABN AMRO, AsianNGO, B Lab Europe, CEIBS, Gemeente Den Haag, Global Shapers, Goal Oriented Learners, LeaderScope, MasterPeace, Missing Chapter Foundation, Netvlies, Seedlink, Triodos Foundation, WakaWaka en YoungCapital.
Over Nudge
Nudge, opgericht in 2010, is een social enterprise en B Corp gecertificeerd. Dit betekent dat onze diensten gericht zijn op duurzame en sociale resultaten. Meer dan 54.000 mensen in Nederland en 300 zakelijke partners zijn lid van de Nudge community. Dit aantal groeit iedere dag. Nudge is een bedrijf met een missie: wij willen blijvende gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. Dat doen we door hen te betrekken bij projecten en campagnes die op prikkelende wijze ander gedrag stimuleren. Niet alleen bedenken wij die projecten; we voeren ze ook uit. Het gaat Nudge om impact. Daarom komt onze winst volledig ten goede aan het uitbreiden en versterken van onze activiteiten.