Steeds meer consumenten verwachten dat organisaties maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en tonen.* Consumenten roemen duurzame koplopers als Tony’s Chocolonely, Ben & Jerry’s en Triodos. Bedrijven die MVO en duurzaamheid al vanaf hun oprichting in hun missie en strategie verankerd hebben. Als mainstream bedrijf inspelen op grote maatschappelijke uitdagingen én de veranderende behoefte van je klanten is een stuk uitdagender.
HET GEHEIM VAN EEN SUCCESVOLLE MVO-STRATEGIE
Slechts een beperkt aantal organisaties weet hun zorgvuldig geformuleerde MVO-strategie ook echt doelmatig in te zetten in hun marketingactiviteiten. Zonde, want het kan echt. Ook bij grotere organisaties. En het levert ook echt veel op. Zo weet Unilever merken zoals Dove, Knorr en Lipton scherper te positioneren en te activeren met een maatschappelijke missie. Deze zogenaamde Sustainable Living Brands groeien nu 30% sneller dan de rest van het portfolio.
Het geheim?
- Een MVO-strategie die past bij je identiteit of positionering
- Je MVO-strategie doorweven in je hele organisatie
- Je MVO-communicatie laten aansluiten bij je doelgroep
SAMR en haar associate partners Heartbeat Strategy en b-open nodigen je uit voor de clinic ‘zo verweef je MVO-strategie succesvol in je marketing’.
WAT LEER JE TIJDENS DEZE CLINIC?
In één middag laten we zien hoe je MVO succesvol verweeft in je marketingactiviteiten. Je leert hoe je door het creëren van maatschappelijke waarde je marktpositie verstevigt. Je gaat naar huis met inspirerende inzichten en vooral praktische tips. Vol energie om voor jouw organisatie aan de slag te gaan. En als je wilt, komen we na de clinic bij je langs voor een gratis sparringsessie (maximaal 2 uur) om de individuele vertaalslag naar jouw organisatie te maken.
Aan bod komen o.a.:
- Maatschappelijke trends op MVO gebied
- Roadmap voor een succesvolle MVO-marketingstrategie
- MVO-kaart van Nederland: de 5 typen duurzame consumenten*
Doelgroep
Deze clinic is speciaal ontwikkeld voor (brand) marketeers, MVO managers en communicatiespecialisten van organisaties die zich specifiek richten op consumenten. Uitgangspunt is dat je al een MVO-beleid hebt opgesteld en vooral op zoek bent naar antwoorden hoe dit beleid of strategie succesvol te integreren in je marketingactiviteiten.