Landal GreenParks gaat verder met verduurzamen. Het bedrijf wil in 2020 een CO2-reductie van 30 procent gerealiseerd hebben en in 2030 moet de impact op het milieu tot nul zijn gereduceerd. Ook bij de Landal-gasten staat duurzaamheid hoog op de agenda: twee van de drie gasten vindt duurzaamheid belangrijk. Dat is fors meer dan het gemiddelde in de sector, dat op 50% ligt. Landal-gasten zijn bereid zelf ook een bijdrage te leveren aan duurzaamheid.
Onvergetelijke vakanties zonder negatieve impact op de natuur. Dat is de ambitie van Landal GreenParks. De afgelopen jaren zijn al flinke stappen voorwaarts gezet op het gebied van duurzaam en betrokken ondernemen.
Uit eigen onderzoek van Landal blijkt dat twee van de drie gasten duurzaamheid belangrijk vinden. Belangrijke thema’s voor gasten zijn: energie- en waterbesparing, afval scheiden en het stimuleren van duurzaam gedrag. Ook zijn Landal-gasten bereid zelf een bijdrage te leveren, mits dit niet ten koste gaat van hun vakantiebeleving.
“Wij betrekken iedereen bij onze duurzame ambitie; van medewerkers tot gasten, van eigenaren tot leveranciers en ondernemers uit de regio.” aldus Thomas Heerkens, algemeen directeur van Landal GreenParks.
“Zo nodigen wij onder het motto ‘Ontdek wat groen kan doen’ onze gasten uit om de omgeving, de regio en de natuur rondom onze parken te ontdekken. Ik heb de overtuiging dat juist de unieke, streekgebonden ervaringen een geweldige gastbeleving bieden en recreatie in Nederland aantrekkelijk houden. Landal is met 40 Green Key gecertificeerde parken eind 2015 goed op koers om een belangrijke bijdrage te leveren aan een betere leefomgeving en haar positie als marktleider verder uit te bouwen.”
Duurzaamheidsverslag en ambitie
De bereikte resultaten op het gebied van duurzaam en betrokken ondernemen zijn te lezen in het tweede Duurzaamheidsverslag