Voor de derde keer op rij organiseert ‘1.000.000 druppels’ het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek. Dit onderzoek peilt de mening van de consument rondom duurzaamheid namens de 550 partnerorganisaties van 1.000.000 druppels.
Vorig jaar deden meer dan 1.000 mensen mee met het onderzoek. De belangrijkste conclusie toen was dat consumenten duurzaamheid steeds belangrijker vinden, maar slechts beperkt bereid zijn meer geld uit te geven aan duurzaamheid.
Sander Haas, initiator van 1.000.000 druppels: ‘We hebben met de resultaten van vorig jaar in de hand onze focus gelegd op het stimuleren van duurzame acties die geen geld kosten, maar geld opleveren. We hebben de ruim 400.000 mensen die we bereiken via 1.000.000 druppels laten zien op welke manieren ze op een duurzame manier geld kunnen besparen. Met dit bespaarde geld kunnen ze vervolgens duurzame producten kopen die iets duurder zijn. Onder de streep zijn ze dan veel duurzamer, zonder dat het geld heeft gekost.’
Het onderzoek loopt de komende twee weken. In januari worden de resultaten bekend gemaakt. Deelnemen kan via www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl.