Na individuele Award ceremonies in 30 deelnemende landen zijn de winnaars van de eerste Europese Corporate Social Responsibility (CSR) Awards bij elkaar gekomen om erkenning te krijgen voor hun uitstekende en innovatieve partnerships tijdens de CSR Award ceremonie in Brussel. Nederland werd vertegenwoordigt door de winnaars van De Partnership Verkiezing 2012.
In totaal hebben 60 winnende partnerships van de SME’s en corporates de Awards in ontvangst genomen. De Europese Commissie vicevoorzitter Antonio Tejani, commissaris voor Industrie en Ondernemerschap gaf aan dat “the remarkable work of the winning partnerships highlights the best in corporate social responsibility practices in Europe today. It shows that a strategic approach to CSR is increasingly important to the competitiveness of SME’s and large companies.”
Tijdens de ceremonie moedigden de Antonio Tajani, evenals Celia Moore, de voorzitter van CSR Europe de bedrijven aan om ook “strategische partnerships te promoten en ze elders te repliceren.”
Voorafgaand aan de prijsuitreiking werden de winnende partnerships ook in de gelegenheid gesteld om hun innovatieve projecten te tonen aan de deelnemers. Elke partnership had zijn eigen stand met uitleg over het winnende project. Zo stond ook Fair Mail, winnaar van de ‘Best Existing Partnership Award’ van de Partnership Verkiezing 2012, bij een stand en hebben zij tijdens de uitreiking de Nederlandse Award in ontvangst genomen.
Deze partnerships en hun plannen worden nu tentoongesteld in het onlangs gepubliceerde ‘Gouden Boek’. Op pagina 63 staan de Nederlandse winnaars. Het Gouden Boek is beschikbaar om te downloaden van de speciale Europese MVO Award website.
De Partnership Verkiezing is een initiatief van The Punchy Pack, NCDO, het ministerie van Buitenlandse Zaken, FMO en mediapartner NUzakelijk. De Nederlandse Awards winnaars waren DSM (corporate) en Fairmail (SME).