Tunturi New Fitness BV
Wij zijn Tunturi, een wereldwijd, toonaangevend merk in de markt voor fitnessapparatuur, fitness accessoires en krachtstations. We staan het meest bekend om onze producten voor thuisgebruik, maar je komt ons ook tegen in bijvoorbeeld fysiotherapiepraktijken, hotels en sportscholen. We zijn opgericht in 1922 en zorgden voor een revolutie in de fitnesswereld in 1969. In dat jaar introduceerden we de eerste ergometer hometrainer ter wereld voor thuisgebruik. Vandaag de dag bestaat ons assortiment uit een breed scala aan accessoires en apparaten voor cardio- en krachtraining.
Onze missie is om zoveel mogelijk mensen te ondersteunen in hun reis naar een gezond lichaam, een gebalanceerde geest en een gelukkig leven. Daar zijn we trots op, want voor ons telt maar één ding: to make you feel better every day.
In 2022 hebben wij ook het merk Fluid overgenomen, een hoogwaardig kwalitatief merk voor roeitrainers op waterweerstand. Dit past precies in ons DNA. Om steeds weer te innoveren in sales strategie, zijn wij 2024 ook eigenaar geworden van Fitnessdelivery, een online sales platform voor verkoop van allerlei merken fitnessartikelen. Een aantal jaren werkten we al intensief met hen samen. Dit verrijkt onze kennis van online sales en marketing. Hier vallen ook 3 fysieke franchise winkels onder die wij goed kunnen inzetten om de klanten in de Benelux optimaal te bedienen.
We zijn een platte organisatie en zijn heel ‘hands on’. Veel dingen doen we zelf, met elkaar vieren we onze successen en gaan we onze uitdagingen aan. Alle deuren staan altijd open, en er heerst en sportieve en informele sfeer. Veel van onze collega’s werken al heel lang voor Tunturi, jubilea van 20 jaar+ zijn geen uitzondering. Dit zien we als een bewijs dat we goed voor onze mensen zorgen, en hiermee blijft de grote kennis van producten en markten gewaarborgd.
Onze organisatie groeit hard en we werken iedere dag verder om onze positie als wereldwijd en toonaangevend fitnessmerk te versterken. Ons team bestaat uit ongeveer 40 collega’s. Vanuit ons hoofdkantoor in Almere verzorgen we de inkoop, verkoop, marketing, aftersales, productontwikkeling en distributie van al onze producten. We zijn actief in meer dan 50 landen en jaarlijks voegen we landen aan dit lijstje toe. Ben je bij het lezen van dit verhaal enthousiast geworden, twijfel niet en neem contact met ons op, wellicht kun jij ook onderdelen worden van dit geweldige team!
OVER DE FUNCTIE
Tunturi is een toonaangevende leverancier van fitnessapparatuur en -oplossingen met een sterke nadruk op kwaliteit, innovatie en klanttevredenheid. Het bedrijf is zich bewust van de toenemende urgentie om duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) te integreren in al haar activiteiten en processen. Als gevolg hiervan is Tunturi op zoek naar een stagiair(e) die kan helpen bij het ontwikkelen, implementeren en evalueren van duurzaamheids- en MVO-initiatieven binnen het bedrijf.
DOEL VAN DE STAGE
Het doel van deze stage is om potentiële initiatieven te identificeren en vervolgens concrete actieplannen te ontwikkelen en uit te voeren. De stagiair(e) zal nauw samenwerken met verschillende afdelingen binnen het bedrijf, waaronder inkoop, marketing en het management team.
TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:
- Identificeer initiatieven waar Tunturi haar duurzaamheids- en MVO-inspanningen kan verbeteren, rekening houdend met best practices in de industrie en relevante wet- en regelgeving.
- Ontwikkel concrete voorstellen en actieplannen om duurzaamheid en MVO binnen verschillende aspecten van het bedrijf te bevorderen, zoals inkoop, supply chain management, marketingstrategieën en betrokkenheid van belanghebbenden.
- Werk samen met interne belanghebbenden om de voorgestelde uit te werken in een marketing communicatieplan, waarbij rekening wordt gehouden met haalbaarheid, kosten en tijdlijnen.
- Communiceer regelmatig de voortgang en resultaten van duurzaamheids- en MVO-initiatieven aan het managementteam en marketing.
Meer informatie/solliciteren: files.plytix.com.