Redefine Meat™, pioneer op het gebied van nieuw vlees – een opkomende categorie kwaliteitsvlees gemaakt van planten – heeft vandaag de lancering aangekondigd van een aantal van haar producten bij de grote Nederlandse supermarktketen PLUS. Eén jaar geleden werd het nieuwe vlees voor het eerst voor thuis – voor de consument – beschikbaar. Inmiddels zijn de producten van Redefine Meat verkrijgbaar bij toonaangevende retailers Jumbo, Vomar, Crisp en Albert Heijn online. Sinds vandaag dus ook bij PLUS.

PLUS gaat de 3 producten zijnde de Redefine Pulled Beef, Redefine Burger en Redefine Rundergehakt in 338 Nederlandse filialen verkopen*. Als onderdeel van het nieuwe initiatief van PLUS om duurzame voedingskeuzes te stimuleren, zal Redefine Meat op bepaalde locaties direct boven het vleesschap geplaatst worden.

Het faciliteren van de eiwittransitie is prioriteit voor de supermarktketen. Ze is gedreven om duurzame en kwalitatief goede producten te bieden aan klanten die dagelijks één van de 500 filialen bezoeken. Na de fusie met Coop in 2021 werd PLUS de op twee na grootste supermarktketen in Nederland, na Albert Heijn en Jumbo, volgens de meest recente beschikbare jaaromzetcijfers.

Gestart in de Nederlandse horeca

Redefine Meat is gestart in de Nederlandse horeca, waar het nog altijd op de menu’s staat van Michelin-sterrenchefs, zoals bij Ron Blaauw en Bjorn van Massop, maar ook bij meer casual dining restaurants, zoals Loetje. Sterker nog, het aantal Nederlandse locaties dat het nieuwe vlees op het menu heeft staan breidt zich iedere dag uit, met inmiddels reeds 1.400 restaurants en foodservice locaties waar je het kan verkrijgen.

Grote stappen

Rene van den Cruijsem, Country Director Benelux of Redefine Meat, licht toe: “We maken, mede gedreven door duurzaamheidsdoellingen (scope 3 – emissie reductie of CSRD) van grote bedrijven, grote stappen met Redefine Meat, zowel in de horeca als in retail. In foodservicezijn we samenwerkingen aangegaan met grote landelijke cateraars, en met de grootste event locaties in Nederland en België. Daarnaast wordt in supermarkten onze koelvers range met trots op schap gezet, omdat het onderscheidend is.

De samenwerking met PLUS is voor ons een doorbraak gezien het regionale verzorgingsgebied van PLUS en onze ambities om vleesvervangers meer op de menukaarten te krijgen, waarbij we consumenten nieuw-vlees bieden met excellente smaak en textuur, zonder mensen hun vlees af te pakken. Samen met PLUS willen wij de consument de boodschap proberen te brengen, dat het niet nodig is om minder vlees te eten, maar ‘ander vlees’.

*Beschikbaarheid van product afhankelijk van PLUS filiaal