Neleman kondigt met trots aan dat het bedrijf succesvol heeft deelgenomen aan de onafhankelijke duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org. Neleman is hiermee het eerste online wijnbedrijf in Nederland dat voldoet aan de strenge eisen van de zes duurzaamheidsthema’s. Deze thema’s zijn essentieel voor de toekomst van e-commerce en spelen in op de groeiende vraag van de consument: 34% laat duurzaamheid meewegen in het kiezen van een online winkel.
Toewijding aan duurzaamheid
Deze mijlpaal onderstreept nog eens de toewijding van Neleman aan duurzaamheid en verantwoord ondernemen binnen de e-commercesector. Of, zoals een van de juridische beoordelaars het verwoordde:
“Jullie hebben aangetoond dat jullie concrete KPI’s, doelstellingen, en beleidswijzigingen hebben doorgevoerd met een sterke focus op duurzaamheid. Het is duidelijk dat jullie bewust streven naar maximale duurzaamheid in al jullie processen en kritisch zijn in jullie keuzes voor leveranciers, bezorgers, en toekomstige samenwerkingen.”
Wetgeving
Met de certificering voldoet Neleman aan alle duurzaamheidswetgeving en is de strategie voor duurzame groei en innovatie flink aangescherpt. Denk aan milieuvriendelijkere verpakkingen, minimalisering van uitstoot bij bezorging en vermindering van retouren.
“Zelfs in een bedrijf als het onze, waar duurzaamheid in het DNA, zit valt nog veel te winnen en te doen en daar draagt deze certificering aan bij.” – Derrick Neleman
Duurzame opties voor consument
Nelemans succesvolle certificering toont aan dat het bedrijf klaar is om deze uitdagingen aan te gaan en te voldoen aan de toenemende vraag van consumenten naar duurzamere opties. De Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering verzekert consumenten dat Neleman serieuze stappen zet op het gebied van duurzaamheid. Neleman nodigt klanten en leveranciers uit om zich bij hen aan te sluiten in deze belangrijke beweging naar een duurzamere e-commercesector.