Drie weken lang kregen Belgische marketingprofessionals de kans om hun stem uit te brengen voor hun meest impactvolle marketing boek van 2023. Dat er vlijtig werd gestemd, blijkt uit de cijfers. Maar liefst 4.200 personen brachten dit jaar hun stem uit. En de Belgische marketingsector heeft luid gesproken: Do Tell mag zich een heel jaar lang Marketing Book of the Year noemen.
“Er wordt wel eens gedacht dat marketeers enkel met de groei van hun bedrijf bezig zijn”, verklaart trotse co-auteur Ann Maes. “Het is dan ook geweldig om te zien dat de marketingprofessionals uit alle mooie boeken die door BAM genomineerd werden, kozen voor een boek waaruit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid blijkt. We zijn hier heel blij mee.”
Meer over het boek Do tell
Hoe communiceer je over je inspanningen rond duurzaam ondernemen vandaag en morgen? Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Is onder de radar blijven een slimme manier om kritische stemmen stil te houden? Of laat je met stilzwijgen een gouden kans liggen om je merkverhaal uit te dragen? Hoe de marketing en communicatie over duurzaamheid aan te pakken, is vaak nog een groot vraagteken bij professionals. In Do tell geven vier ervaren marketing- en communicatie-experts een antwoord op deze vragen. Met hun stappenplan helpen ze bedrijven en organisaties een authentiek, geloofwaardig en gedragen duurzaamheidsverhaal te creëren en succesvol over hun duurzaamheidsinspanningen te communiceren.
Over de auteurs
Merken en consumenten opnieuw dichter bij elkaar brengen. Met die missie staat Bart Lombaerts elke ochtend op. Als Head of Content van SPYKE helpt hij merken om meerwaarde te bieden aan hun consumenten. Daarnaast inspireert hij de marketingwereld met boeken en opleidingen.
Ann Maes heeft een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing partner van FLRISH werkt ze voor wereldbekende én piepkleine spelers die winst maken door de wereld beter te maken.
Preaching and practicing content is het dubbelleven van Chris Van Gils die als Content Architect en owner van ContentMoon content plannen uittekent en realiseert en als docent-program director bij AP Hogeschool Antwerpen lesgeeft over content marketing en sustainable stories.
Denken, meten, doen en delen. De vier keywords in het leven van Frederik Picard, die als managing partner van Reputations en marketingdocent bij AP Hogeschool Antwerpen dagelijks bezig is met merken bouwen.