Wehkamp Retail Group (“WRG”), de Nederlandse e-commerce specialist, ondersteunt kinderkleding start-up Hulaaloop. Door de overeenkomst heeft Hulaaloop toegang tot het logistieke netwerk, de kennis en natuurlijk het assortiment van Wehkamp en kleertjes.com.
Hulaaloop is een verhuurconcept voor kinderkleding dat is opgericht door Puck Middelkoop. Hulaaloop is ontstaan vanuit een praktische behoefte, maar ook vanuit een duurzame gedachte voor ouders van kinderen van 0 tot en met 2 jaar (maat 50- 92). In de eerste paar jaar van hun leven groeien kinderen door wel acht kledingmaten waardoor ouders stapels kleding verzamelen waar kinderen al snel zijn uitgegroeid. De gedachte van Hulaaloop is om in die eerste jaren kinderkleding te hergebruiken
Puck Middelkoop, founder van Hulaaloop: “Als jonge ouder van een dreumes zag ik dat het anders kon. Met Hulaaloop bespaar je in deze levensfase van je kind veel tijd, het scheelt je geld en ruimte in je kledingkast en het belangrijkste: het is ook nog eens duurzaam.”
WRG kijkt voortdurend naar duurzaamheidsinitiatieven binnen de fashion-industrie. Daar sluit Hulaaloop heel goed bij aan, omdat de kleding verschillende keren gebruikt kan worden en niet onnodig in een kast verdwijnt. De samenwerking betekent een winst voor beide partijen. Dankzij de samenwerking kan Hulaaloop meer merken aanbieden. Ook een snellere schaalvergroting wordt door de samenwerking mogelijk gemaakt. Voor WRG betekent het een bijdrage aan een duurzaamheidsinitiatief dat WRG graag ondersteunt en waardoor het als grote speler kan leren van de ervaringen van een start-up.
Middelkoop: “Dankzij de samenwerking met Wehkamp kunnen we meer merken bij ouders thuis brengen, waardoor we meer gevarieerde kledingpakketten kunnen samenstellen en aanbieden. Ook kunnen we betere bezorgopties bieden, wat het gemak voor klanten vergroot. Dankzij Wehkamp kan onze duurzame startup verder groeien en kunnen meer ouders gebruik maken van Hulaaloop.”
Graham Harris, CEO Wehkamp: “De samenwerking met Hulaaloop helpt Wehkamp om sneller stappen te zetten in onze ambities om meer duurzaamheidsinitiatieven toe te voegen aan onze bedrijfsvoering. Wij stellen onze kennis en resources ter beschikking, maar we leren ook te denken als een start-up. Dat geeft zowel Wehkamp als Hulaaloop nieuwe inzichten die we kunnen gebruiken in onze gezamenlijke bedrijfsvoeringen.”
Over Hulaaloop
Hulaaloop is in 2017 opgericht door Puck. Zij werd moeder en bedacht Hulaaloop vanuit de circulaire gedachte dat je kleding niet altijd hoeft te kopen, maar ook kunt huren en hergebruiken. Hulaaloop is een kinderkleding verhuurservice voor maat 50-92. Je kunt de kleding wisselen wanneer het je uitkomt. In de praktijk gebeurt dit voor een maat groter of op het moment dat het weer omslaat en je voor een ander seizoen kleding nodig hebt.
Over WRG
Wehkamp is sinds 2010 een pure e-commerce speler en het bedrijf is lang verbonden met de Nederlandse samenleving. De lange historie van Wehkamp voert ruim 70 jaar terug tot 1952 toen het begon als een postorderbedrijf. Vandaag de dag koopt bijna 40% van de Nederlandse gezinnen bij Wehkamp. In 2021 kocht het bedrijf kleertjes.com waarmee de Wehkamp Retail Group (“WRG”) geboren werd. In 2022 lanceerde de groep de online shop voor mannen, Union River.
WRG biedt aan een actief en loyaal klantenbestand meer dan 2.200 bekende wereldwijde en lokale merken, naast een groeiend private label assortiment. WRG heeft in de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in infrastructuur, data en technologie, waaronder in een gecentraliseerd distributiecentrum in Zwolle. De faciliteit beschikt over geautomatiseerde orderverzamel lijnen, geautomatiseerde verpakkingslijnen, een ultramodern centrum voor creatieve fotografie, waardoor WRG een premium winkelervaring kan bieden inclusief same day delivery voor het grootste gedeelte van het assortiment van de diverse websites & apps.
Foto: Puck Middelkoop – founder Hulaaloop.com