Vijf maatschappelijk thema’s benadrukken wat KPN voor Nederland kan betekenen. Daarnaast staat KPN met het KPN Mooiste Contact Fonds en de sponsoring van het schaatsen midden in de samenleving. Op het gebied van groene-stroominkoop en energiebesparing behoort KPN ook in 2012 inmiddels tot de ‘groenste’ telecom- en ICT-bedrijven ter wereld. De noteringen in het Carbon Disclosure Project en de Newsweek Green Ranking bewijzen dat KPN zich hier nadrukkelijk onderscheidt. Verder maken we Het Nieuwe Leven & Werken voor een groeiend aantal bedrijven mogelijk.
Ook in de zorgsector laat KPN de toegevoegde waarde van ICT zien. Hoe mooi dat kan zijn, wordt duidelijk met KlasseContact, het belangrijkste project van het KPN Mooiste Contact Fonds. In 2012 konden ruim tweehonderd langdurig zieke kinderen via een communicatieset hun schoollessen blijven volgen. Dit project ondersteunt KPN ook in 2013. Met het partnerschap met het nieuwe Rijksmuseum voegden we in het najaar een culturele dimensie toe aan ons maatschappelijk beleid.
Dat KPN op het gebied van dienstverlening de juiste weg is ingeslagen, bewees de Netto Promotor Score die bij consumenten een aanzienlijke verbetering liet zien vergeleken met 2011. Dat kwam onder meer door de lancering van de 24/7 gratis helpdesk, een verbeterde klantenservice en de opening van XL-winkels.
Het maatschappelijk verslag is vanaf begin maart in een compacte en overzichtelijke onlineversie in vogelvlucht te lezen.
Royal HaskoningDHV heeft KPN weer actief geadviseerd bij de totstandkoming van dit verslag.