Op de totale lijst zit DHV met de 16e plaats in de kopgroep. Dat betekent voor het vijfde jaar op rij een plaats in de top 20. De Transparantiebenchmark geeft inzicht in de mate van transparantie in maatschappelijke verslaggeving van de 500 honderd grootste NL ondernemingen, waaronder alle AEX- en AMX-genoteerde ondernemingen in Nederland over 2011.
Net als in 2011 was DSM het meest transparante jaarverslag van Nederland. In de top drie staan dezelfde bedrijven als vorig jaar, DSM, Philips en AKZO Nobel. De top 20 kent veel stijgers en dalers. Opvallende nieuwe koplopers zijn Attero, Heineken, Bavaria en Vodofone. Zes grote ondernemingen zijn van de kopgroep gedaald naar de groep ‘achtervolgers’. Bij maar liefst vijf bedrijven in de top 20 (KPN, BNG, Heineken, ING Groep en Bavaria) heeft Royal HaskoningDHV op enigerlei wijze geadviseerd bij hun duurzaamheidsverslaglegging.
Duurzame samenleving
Royal HaskoningDHV streeft ernaar om samen met haar klanten en partners stappen te maken naar een meer duurzame samenleving, en innovaties te ontwikkelen die leiden tot forse verbeteringen voor de grand challenges waar de samenleving voor staat. Ook in onze eigen bedrijfsvoering krijgt dit zijn beslag. De duurzame verbouwing van het hoofdkantoor is een mooi voorbeeld. En ook met het Nationaal Sustainability Congres zet Royal HaskoningDHV duurzaamheid al 13 jaar op de agenda.
Door de fusie met Royal Haskoning wordt 2012 een afwijkend rapportagejaar. Desondanks is ook voor Royal HaskoningDHV transparantie en duurzaamheid evident.