Eerlijke webwinkel
Ondernemers die met hart en ziel eerlijke en duurzame producten ontwikkelen of importeren en verkopen, gaan hun mooiste en eerlijkste artikelen aanbieden in het gezamenlijke online warenhuis, de FairFriends webshop. Door slim samen te werken dalen de verkoopkosten en kunnen eerlijke producten beter de concurrentiestrijd aan.
Geven en kopen gaan hand in hand
De consument zal in de loop van het eerste kwartaal van 2013 een breed assortiment eerlijke producten vinden in de shop-in-shop winkel, maar er is meer. Want ook goede doelen krijgen de mogelijkheid om zich via FairFriends te profileren en fondsen te werven. Daarbij ontvangen zij 10% van de online verkoopopbrengst en kunnen zij kosteloos deelnemen aan het FairFriends crowdfunding platform.
Focus is samenwerken
Succesvol bijdragen aan duurzaam leefbare wereld begint volgens FairFriends met het bundelen van krachten en talenten. De ondernemers financieren daarbij het grootste deel van het platform. De prijs van €10.000 is bestemd voor functionaliteit die fondsenwerving voor goede doelen mogelijk maakt.
Duurzaam leefbare wereld
De ASN Bank streeft, net als FairFriends, naar een rechtvaardige, duurzame samenleving en wil dan ook de groeiende groep mensen die een bijdrage levert aan de duurzaamheid van de samenleving steunen. De visie dat mensen sámen van een duurzaam idee een succes kunnen maken wordt ook gedeeld. Met de “Wereldprijs” geeft de ASN bank duurzame concepten een kans om een volgende stap te zetten. FairFriends was dit jaar één van de bijna 200 deelnemende duurzame initiatieven.