Retailers die interesse hebben kunnen nu terecht op www.duurzamedetaillist.nl. Vanuit daar worden zij doorverwezen naar de website die het best bij de bedrijfseigenschappen van de retailer hoort. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen vers- en speciaalzaken, kleding, schoenen en lederwaren, duurzame consumptiegoederen (onder meer woon- en verlichtingswinkels en winkels in consumentenelektronica) en webwinkels.

Door middel van stakeholdersonderzoek van het HBD werd duidelijk welke duurzaamheidsthema’s van belang zijn voor de verschillende brancheclusters en waar kansen en verbetermogelijkheden liggen. Op basis van deze resultaten zijn voor de vier brancheclusters specifieke websites ontwikkeld met elk een vragenlijst, tips en praktijkvoorbeelden. Retailers zien aan de hand van de vragenlijst hoe zij scoren op zeven verschillende aandachtsgebieden op het vlak van duurzaam ondernemen en krijgen praktische tips om dit te verbeteren. Praktijkvoorbeelden laten bovendien zien hoe collega-ondernemers bezig zijn met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).